zaterdag 16 oktober 2010

Ongebruikelijke stilte

ASCHWIN:

Het is een weekje ongebruikelijk 'stil' geweest op onze weblog. Deze week met vanalles en nog wat bezig geweest, behalve sporten...

Linda daarentegen, heeft enkele weken geleden toch weer spinning opgepakt in de sportschool. Ze mist het hardlopen enorm, maar door de blijvende blessure zal ze het lopen toch even uit haar hoofd moeten zetten. En stilzitten is geen optie, hè...: dus toch maar weer de sportschool ingedoken!

Mijn week zat vol met werk, studie en avondenlang lekker lezen in een mooi verjaardagscadeau: de eerste twee delen van Haruki Murakami's trilogie '1Q84'. Een paar weken geleden schreef ik nog een stukje over zijn boek waarin hij gewag maakt van zijn hardlooppassie ('Waarover ik praat als ik over hardlopen praat'). Zijn romans zijn echter van een heel andere aard. Heerlijk om in weg te duiken. Alles in zijn wereldje is toch weer net anders dan dat het op het eerste gezicht lijkt. Ja: ik ben fan van die Japanner!

Na mijn fietstocht van vorige week zaterdag, werd er deze afgelopen week dus helemaal niet meer gesport door mij. Okay, maandag ben ik nog op en neer gefietst naar mijn werk (30 km). Vooral op weg naar huis trap ik dan flink door. Maar 's ochtends wil ik toch niet bezweet op het werk aankomen. Dus echt veel zoden zet zo'n dagje ook niet aan de dijk.
En zo'n week van niet-sporten is ook wel eens lekker. De benen komen eens goed tot rust en eventuele lichamelijke vermoeidheid kan in zo'n week dan ook eindelijk worden weggewerkt.

Vandaag echter, heb ik toch maar weer eens de hardloopschoenen aangetrokken om 10 km te gaan rennen. Vantevoren twijfelde ik nog even of ik de racefiets zou nemen om te gaan sporten óf dat ik zou gaan hardlopen. Maar toen ik toch had besloten voor het laatste en door de Zeeuwse polders liep, was ik blij dat ik niet op mijn fietsje tegen die wind in moest boksen, want de deze was behoorlijk krachtig.

Misschien morgen een rondje fietsen...

1 opmerking:

  1. Ach, soms is een weekje niet sporten ook wel eens goed voor een mens. Gewoon lekker wegduiken in een goed boek. En als je na zo'n periode weer wat gaat sporten, dan heb je dat prettige gevoel meteen weer te pakken, heerlijk gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen