zaterdag 9 oktober 2010

Scheveningen: 140 km

ASCHWIN:


In alle vroegte deze ochtend met de auto richting Scheveningen gereden, om aldaar om 10:00 uur te kunnen starten in de VacanceSoleil-4-Challenge. De eerste van de serie wielrentochten die ik zal meerijden (de overige tochten staan gepland in april, mei, juni en juli 2011).
En wat een stralende dag om deze tocht vandaag te fietsen: stralende zon, een graadje of 22 en starten op de boulevard bij het strand. Wat wil je nog meer op zo'n zaterdag in oktober!

Ik had me ingeschreven voor de tocht over 120 km. Maar onderweg heb ik nog een paar extra kilometers meegepikt (ons pelotonnetje reed massaal een afslag voorbij...) én de route bleek ook langer dan de geplande 120 km. Uiteindelijk stond er na de vele uren fietsen 140 km op mijn tellertje! Gemiddelde snelheid: precies 30 km/u.

Zoals ik al schreef: het was echt een verrassend mooie dag om deze rit te fietsen. Want toen ik me een paar maanden geleden inschreef voor deze tocht, dacht ik nog dat er wel eens een risico in kon zitten dat het een dagje vol regen, kou en veel wind kon worden. Maar niet dus. Althans, niet die kou en regen. Wind zat er wel in het achterland tussen Scheveningen en Zandvoort. De typische weilanden met die kleine grachtjes ertussen gaven de wind vrij spel. Maar goed, als het té gortig werd, kon je altijd wel ergens bij een groepje of pelotonnetje aanpikken.
Meer dan 1.000 deelnemers waren vandaag komen opdagen, onder wie 'ere-deelnemers': Michael Boogerd, Johan van de Velde, Steven Rooks, Matthieu Hermans, (bondscoach) Leo van Vliet en een paar profrenners uit de stal van de VancanceSoleil-profploeg.

Hieronder een paar foto's die onderweg zijn genomen vandaag (bij Wassenaar):



3 opmerkingen:

  1. knappe snelheid en dat meer dan 4u volhouden pfft... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een behoorlijke tocht en de foto's zijn zeker gelukt.
    Volgende keer over het strand zelf!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie hebben echt top weer gehad!
    Ik ben sinds kort aan het wielrennen en wil volgend jaar eens met een tourtochtje meedoen.
    Nog veel fietsplezier!
    Doeg Carla

    BeantwoordenVerwijderen