maandag 8 november 2010

De riem er (bijna) af

ASCHWIN:

Weer eens zo'n lekkere piramidetraining afgewerkt vandaag en op die manier een dikke 7 km flink doorgelopen:
  • inlopen
  • 1 km: 12 km/u
  • 1 km: 13 km/u
  • 1 km: 14 km/u
  • 1 km: 15 km/u
  • 1 km: 14 km/u
  • 1 km: 13 km/u
  • 1 km: 12 km/u
  • uitlopen
Maar, eerlijk is eerlijk: ik moet toch toegeven dat ik langzaamaan een beetje begin te verlangen naar de wintermaanden (vanaf december); vanaf die periode staat er geen wedstrijddoel meer op het programma en kan ik de riem er een beetje afgooien.

De huidige periode staat in het teken van de Zevenheuvelenloop die op 22 november as. plaatsvindt. Deze prachtige loop bij Nijmegen over 15 km is eigenlijk mijn laatste doel van dit jaar.
Weliswaar heb ik een paar weken daarna nog de DOW-Aflossingsmarathon op het programma staan. Maar dat is toch van een andere orde: deze wedstrijd loop ik met een aantal collega's van SWH en heeft als voornaamste doel het gezamenlijk deelnemen aan deze sportieve activiteit én de gezelligheid.

Dus ook vanavond trok ik niet zo heel gretig mijn hardloopschoenen aan. Gelukkig verdwijnt dat gevoel altijd al snel tijdens het trainen; en ook na de training geeft het een voldaan gevoel. Maar toch...

Het wordt tijd voor een rustigere sportperiode, waarin ik wat meer tijd kan steken in andere dingen. Zo ligt er nog een heel stapeltje leesboeken op me te wachten. Ook wil ik de komende maanden nog wat extra energie steken in mijn studie Bedrijfskunde. En naast het werk bij SWH, wil ik ook een aantal (nieuwe) zaken oppakken vanuit mijn eigen bedrijf het Service Buro.
En last but not least: deze winter ga ik (met de hoognodige hulp...!) mijn kantoor aan huis realiseren. Verbouwen, spulletjes bepalen, inrichten... je kent dat wel. Kost allemaal de nodige tijd natuurlijk. Maar ik wil een situatie zoals hieronder voorkomen...!
Allemaal zaken waar ik erg veel zin in heb en die het sporten (tijdelijk) op de prioriteitenlijst doen dalen...

2 opmerkingen:

  1. Geen voorjaarsmarathon (van Zeeuws-Vlaanderen)?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Aschwin,

    Andere dingen doen is ook belangrijk inderdaad. Veel succes alvast betreft je laatste hardloop doel (zevenheuvelenloop) Wat een luxe je kantoor aan huis realiseren. Succes met de verbouwing.

    Groeten,

    Angelo.

    BeantwoordenVerwijderen