zaterdag 20 november 2010

Ruim 13 jaar plezier

ASCHWIN:

Zoals vermeld: Linda's nieuwe mtb-fiets is ook geschikt voor Gijs. En aangezien Gijs en ik een hotelletje in Zuid-Limburg hebben geboekt begin januari 2011, om aldaar een weekend met z'n tweetjes te gaan mountainbiken, ben ik deze middag maar eens aan de slag gegaan om mijn oud mtb-tje onder handen te nemen.
Nee, deze Giant-mtb is niet meer het nieuwste van het nieuwste. Hij is al ruim 13 jaar oud. Geen verende voorvork, geen sloping frame; maar wel al vele jaren plezier van gehad. Op straat, tijdens mtb-tochten in de Brabantse bossen en de Ardennen. De laatste paar jaar is hij vooral door Gijs gebruikt als dagelijkse fiets. En dat heeft het fietsje geen goed gedaan...! Hij heeft behoorlijk wat littekens opgelopen op frame en zadel. Ook de remmen en het versnellingsapparaat hadden schade opgelopen.

Na een middagje poetsen, smeren en afstellen, ziet de Giant er weer toonbaar uit. Alles draait en loopt weer soepeltjes; behalve het versnellingsapparaat heeft nog één mankementje: ik krijg het niet afgesteld op het buitenste voorblad. Daar moet de fietsenmaker nog maar eens naar kijken.

Op deze manier ben ik wel klaar om met Linda of Gijs binnenkort weer de velden in te duiken en de modderpaden op te zoeken.
Een goede manier om naast het lopen de winter door te komen.

1 opmerking:

  1. Ik had precies dezelfde. Leuke avonturen mee beleefd, op het laatst was hij helemaal afgeragd. Nu eentje met verende voorvork en daar zijn de edele delen zeer blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen