zaterdag 20 november 2010

Trek mountainbike

LINDA:

Een nieuwe aftrap. Zoals Aschwin al schreef ben ik weer een beetje aan het sporten. Over hardlopen zullen we het dan maar niet meer hebben aangezien dat voor mij geen haalbare kaart meer is (voorlopig tenminste). De afgelopen weken weer heerlijk gaan spinnen bij Deltasport in Hulst. Tijdens de spinning les vorige week bedacht ik dat ik toch liever op de mountainbike zit dan op de wielrenfiets. Tijd vor een nieuwe mountainbike dus. Vandaag al naar Serpenti in Hulst geweest en de kogel is door de kerk. Het is een TREK geworden.
Trek 6300

Gijs is ook erg blij met mijn keuze aangezien hij ook op mijn maat past. Gelukkig een 'stoere mannelijke' fiets, zei hij, en geen roze variant. Had zomaar gekund natuurlijk.
Volgende week is hij er al, dus vandaag ga ik eens op zoek naar leuke mountainbike-routes in de buurt. Iemand nog tips?

Naast mijn mountainbike plannen heb ik ook mijn activiteiten op de sportschool opgeschroefd. Naast mijn vaste spinning lessen (dit doe ik alweer 8 jaar kwam ik gisteren achter) ga ik trainen volgens de Milon cirkel.
Gisteren mijn eerste les gehad en helemaal enthousiast. De training duurt in totaal 45 minuteen waarbij je om de minuut op een ander apparaat gaat. De minuut die je per apparaat doet is zo intensief dat je op het eind van de minuut blij bent dat het klaar is. Je hebt dan een halve minuut om op het volgende apparaat te gaan. Alles gaat computergestuurd met je eigen kaartje. Als je dus op het apparaat gaat zitten neemt het automatisch jouw eigen instellingen aan. Vandaag voel ik wel spieren die ik lang niet gevoeld heb! Vooral voor mijn rug/bovenlijf een goed iets, aangezien ik tot nu toe vooral sporten heb gedaan met de benen.

4 opmerkingen:

  1. Mooie fiets,Linda!
    ...en er zijn genoeg routes in het Zeeuwsw land te vinden!
    Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie bike! Zelf flans ik regelmatig wat bepijlde routes net over de grens bij elkaar. Bij jullie in de buurt ook mogelijk: http://www.mtbroutes.be/route.aspx?id=189 Heb deze ook al eens gereden. Leuke route, kan op stukken wel eens vettig liggen...zeker nu ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb wel een tip, maar geen fiets-tip. Ik las dat het lopen niet helemaal lekker meer gaat. Ik kan je Ambrose, sportmasseur in Westdorpe aanraden. Aschwin kent hem wel, denk ik. Ik ben er zelf heel content van. In training voor mijn eerste marathon kwam ik met moeite tot 15-17 km, dan kreeg ik zere benen. Na mijn eerste behandeling liep ik 3 dagen later 25 km zonder problemen. Hij heeft veel lopers, fietsers en triatleten met succes van blessures afgeholpen.
    Succes met je nieuwe fiets!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja, mooie fiets hoor! Jammer van het ontbreken van de roze biesjes ;-).
    En Aschwin, gefeliciteerd met je PR!! Haha, wat een bak!
    Groetjes,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen