maandag 5 september 2011

Bijtanken

ASCHWIN:

Soms heb je dat gewoon even nodig: bijtanken.

Na de afgelopen periode waarin ik toch wel veel heb gesport (vooral hardlopen en skeeleren) en waarbij ik bij de trainingen toch voornamelijk de nadruk heb gelegd op het duurvermogen (lees: enkel de langere afstanden), heb ik na de Kreekloop van afgelopen woensdag een kleine pauze ingelast.

Vier dagen werd er helemaal niet gesport en had ik behoefte om het 's avonds niet te laat te maken. Zelfs in het weekend niet. En het vermoeide gevoel in de benen kon op die manier op het gemakje verdwijnen.

Daarnaast kon ik de afgelopen dagen (en vooral in het weekend!) ook op een andere manier eens rustig bijtanken. Ik had namelijk ook heel sterk de behoefte aan.... eten! Ja, het leek werkelijk op een soort van vreetkick. En nee, niet zozeer de gezonde voedingsmiddelen stonden op mijn verlanglijstje. Het werden simpelweg een aantal dagen waarin friet, frikandellen, mosselen, allerlei zoetigheid, koekjes, bier en wijn voorbij kwamen. En dat smaakte!
Eigenlijk ook niet zo vreemd. Want de afgelopen maanden ben ik toch bijna ongemerkt door het sporten enkele kilo's kwijtgeraakt. En het kwijtraken van overtollig gewicht is een goede zaak, maar het moet niet je krachten gaan aantasten. En ik weet dat dat eigenlijk niet aangevuld dient te worden met bovengenoemde voedingsmiddelen; maar het maakt wel dat ik me er ook niet zo druk om maak. Blijkbaar had ik het even nodig.

Nu heb ik vanavond weer een intervaltraininkje van een half uur gelopen; op de loopband, aangezien het al donker aan het worden was toen ik nog moest beginnen aan mijn training.
  • 3x500 meter op 16 km/u
  • 1x1500 meter op 16 km/u
  • tussendoor 10 km/u
  • totaal: 6 km gelopen
En na deze training: een flesje water en een appel! Back to normal...

3 opmerkingen:

  1. Vandaag op het menu...rauwe witlof, aardappelen en een vegaburger..............pffff krijg toch wel heel veel zin in FRIET

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aha! Ik ben blijkbaar niet de enige die dit af en toe heeft...

    BeantwoordenVerwijderen