woensdag 7 september 2011

Kort maar krachtig

ASCHWIN:

Het hoeft niet altijd lang te duren om het gevoel te hebben dat je diep gaat tijdens je training. Dat ervaarde ik deze avond.
Vanwege dezelfde reden als eergisteren (te laat op de avond om nog lekker buiten te lopen) zocht ik de loopband weer op voor een intervaltraining.

De training over een afstand van 6 km bestond uit:

  • 4x 4 minuten 16 km/u
  • tussendoor telkens 2 minuten 10 km/u
En vooral die laatste 4 minuten op snelheid 16 km/u vielen me zwaar. Het had er veel mee te maken dat ik het bloedheet kreeg op die loopband. Ik zweette een compleet plasje bij elkaar, maar leek mijn warmte niet goed kwijt te kunnen.
Tijdens het uitlopen herstelde ik echter wel weer erg snel. En nu achteraf heb ik er wel een goed gevoel over. 

Ook Gijs heeft het lopen weer aardig opgepakt. Gisteren liep hij nog een training van 5 km.
Linda pakt het ook weer aardig op. Voorzichtig in verband met de blessures, maar toch gaat het niet onaardig.  In een combinatie van wandelen en joggen liep ze vandaag en eergisteren een half uur; eveneens op de loopband.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten