donderdag 29 september 2011

De knie wil nie...

ASCHWIN:

Ik heb me deze week rustig gehouden, zoals voorgenomen. Dinsdag en woensdag waren rustdagen. Deze avond op een heel rustig tempo een kilometer of 8 à 9 gelopen met collega Michiel. Ging prima.

Alleen maak ik me ondertussen toch wel een beetje zorgen om mijn linker knie. Zoals gezegd: ik heb er geen pijn aan, maar na een half uur ga ik toch een bepaalde stijfheid voelen. Ik kan dan nog wel gewoon doorlopen, maar ik voel dat het niet helemaal is zoals het hoort.
Het beetje vocht dat op mijn knieschijf is waar te nemen is ook niet verdwenen tijdens de afgelopen twee rustdagen. Nu, na de training van vanavond is het niet verergerd, maar nog wel aanwezig...

Na zondag las ik dan ook een rustige loopperiode in. Knietje moet het dus nog even volhouden!

Het zijn de aangegeven punten op deze tekening waar mijn 'zwakke' punten te vinden zijn. Typische lopers-blessures natuurlijk, maar ja. De heup heeft zich overigens al lange tijd goed gehouden. Maar de knie daarentegen laat zo af en toe van zich horen.

Bang dat hij vergeten wordt zeker...!?

4 opmerkingen:

  1. Hey Aschwin,

    Vervelend van je knie maar zolang je geen pijn hebt aan de knie kan het wellicht geen kwaad om verder te lopen.Veel succes in ieder geval komend weekend #singelloop Daarna ff met rust laten en misschien een beetje fietsen op een niet te zwaar verzetje.

    Groeten,

    Angelo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ai, nu komt het erop aan! Doorgaan omdat daar de passie ligt of verstandig zijn en even gas terugnemen. De ervaring leert dat het heel moeilijk is om even rustig aan te doen. Deze leuke blog bijhouden zal jou waarschijnlijk enorm motiveren om het beste uit jouw sport te halen. Ik weet dat ik soms toch ga sporten ook al zegt het lichaam: nee. De aandrang om te 'posten' is dan een verkeerd argument. Veel plezier in Breda!

    Melsje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klopt helemaal 'Melsje' (ben wel benieuwd wie je bent / of ik je ken). Maar eerlijk is eerlijk: ik 'hoef' niet meer persé hoor. PR's lukken al enige tijd niet meer. Het is echt puur voor het plezier en om mezelf uit te dagen. 'Moeten presteren' is niet meer aan de orde.
    Maar het is waar: het is leuk om te 'posten' wat we allemaal gedaan hebben op sportgebied; leuker dan om te moeten melden dat je door blessure aan de kant staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, Je kent me niet. Ik volg je al een tijdje met veel plezier (ik volg Angelo ook) dus ik ken jullie wel een beetje. Ik blog op melsje.blogspot.com. Door vrienden ook wel - mild spottend- het eerste online elektronische patientendossier genoemd vanwege de vele blessures die ik de laatste tijd heb. Zesenveertig jaar.........zou dat het zijn? Keep up the good work!

    BeantwoordenVerwijderen