zaterdag 1 oktober 2011

Geen idee

ASCHWIN:

Ik heb er een hekel aan om van tevoren aan een wedstrijd aan te komen met (mogelijke) excuses. Vaak zijn dat een beetje smoesjes om je al vooraf in te dekken voor eventuele tegenvallende resultaten.
Maar dit berichtje neigt eigenlijk wel een beetje naar een dergelijk excuus op voorhand....

Het zit namelijk zo:
Zoals gezegd heb ik de afgelopen week last van vocht in mijn linker knie. Mijn hoop dat die zou verdwijnen tijdens een weekje rustig aan doen bleek iets te ijdel. Nu, een dag voor de halve marathon in Breda, is er nog steeds een 'kussentje' vocht te vinden op mijn linker knieschijf.
Tijdens de paar traininkjes van afgelopen week heb ik gemerkt dat ik in het begin zonder pijn of last kan lopen. Maar na een half uur à drie kwartier ontstaat er een stram en stijf gevoel rondom heel mijn knie. Het lopen verloopt hierdoor veel minder soepel. De grote vraag is natuurlijk wat dat gaat opleveren ná drie kwartier. Laat staan richting anderhalf uur...

Dus wat is verstandig voor morgen?? De Singelloop annuleren wil ik niet. Dus ik zal zeker van start gaan op de 21 km. Maar hoe zal het me vergaan? Ik zal de eerste 7,5/10 km op een gereserveerd tempo lopen om daarna te besluiten hoe verder te lopen: óf versnellen (bij een goed gevoel in de knie) óf vasthouden aan dit gereserveerde tempo (bij klachten aan de knie) en op een zo lekker mogelijke manier richting finish rennen.

Wat het ook wordt morgen: ik heb er toch écht wel zin in. Zeker met dit zomerse weer. Het lijkt me weer heerlijk om die halve marathon in en rondom 'mijn' oude binnenstad te lopen.

En daarna? In het zonnetje op één van de vele terrasjes een lekker drankje en een heerlijk hapje eten! Zo doet een Bourgondische sporter dat in Breda!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten