zaterdag 8 oktober 2011

Op het podium!

ASCHWIN:

Een week na de halve marathon van Breda liggen de temperaturen meer dan 15 graden lager! Kwam ik in Breda nog kletsnat van het zweet over de streep, vandaag in Clinge was toch vooral de regen die in bakken uit de lucht kwam de reden van een nat pak.

Eerst was Pien aan de beurt voor haar 3 km wedstrijd. Van start tot finish liep ze in de regen, waardoor dit een échte crosswedstrijd werd. De uitslag en eindtijd van Pien weten we nog niet, maar wel kunnen we stellen dat ze heel puik haar wedstrijd heeft gelopen. Als 'kleintje' tussen de volwassenen, stond ze uitermate goed haar mannetje (of moet ik schrijven: 'haar vrouwtje'..?!).
Hieronder zie je haar verkleumd in het startvak staan:



Ook Gijs zou eigenlijk aan de start staan van de 3 km-wedstrijd. Maar onder (goede) sociale druk van zijn volleybalteam, verkoos hij toch maar voor de 3 volleybalwedstrijden die hij deze ochtend in Axel moest spelen. Helaas ging het niet helemaal naar wens: 1x gelijkspel, 2x verloren.

Na Pien opgevangen te hebben en met een kop warme chocolademelk (mét slagroom!) en droge kleren in het caféetje bij de finish te hebben geparkeerd, mocht ik zelf aan de bak tijdens de 7,5 km-wedstrijd.
En dat werd een hele positieve verrassing voor mij. Wie had er immers gedacht dat ik nog eens op het podium terecht zou komen? Ik niet. En zeker niet met het vorderen der jaren. Maar zie hier: net één dag 40 jaar en ik loop tijdens een heerlijke cross- en blubberwedstrijd naar een mooie podiumplek: als 3e geëindigd!
De precieze eindtijd heb ik nog niet, maar ik klokte zelf een paar seconden boven de 30 minuten. Dat zou betekenen dat ik zeker voor een crosswedstrijd met vele korte draaien, diepe plassen, blubber én van start tot finish regen, tóch een mooi gemiddelde van 15 km/u gelopen heb! Maar goed: ik moet de officiële eindtijd nog even afwachten.
Hieronder de foto die Pien van me schoot bij de prijsuitreiking:


Grappig om te zien dat Chris, die als eerste eindigde, moest bukken om onder de parasol te passen. Maar die parasol was érg hard nodig. Nee, niet om ons tegen de zon te beschermen...!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten