woensdag 12 oktober 2011

Sportagenda bijgewerkt

ASCHWIN:

Voor de komende periode had ik eigenlijk geen planning meer gemaakt. Op de sportagenda, die je aan de rechterkant van deze website kunt raadplegen, stonden geen grote doelen meer voor 2011 of 2012. Ik had enkel het voornemen om wat lokale loopwedstrijdjes mee te lopen om de conditie te behoudenen en aan de gang te blijven met mijn looptrainingen.

Maar de aankondiging van de nieuwe trail-run 'Trail by the sea' die zal plaatsvinden eind februari 2012 en door het mooie duin- en strandgebied nabij Westenschouwen zal lopen, heeft me getriggerd. Deze natuurloop over 33 km is immers een prachtig doel om voor te trainen de komende winter.
En in de aanloop naar deze wedstrijd zijn dan uiteraard ook nog wat 'tussendoelen' nodig. Ik denk daarbij aan de Jules Unlimited Loop te Breskens half december. Deze strandloop gaat over een afstand van 19 km.
En als laatste 'tussendoel' heb ik dan nog de halve marathon van Cadzand staan, begin februari 2012; tevens het open Zeeuws kampioenschap op deze afstand.

En tja, als je dan toch zo aan het plannen bent (en ik ga er voor het gemak maar even van uit dat bovenstaande doelen gehaald zijn tegen die tijd), dan heb ik op deze manier eigenlijk ook wel een goede voorbereiding in de benen voor een marathon in het voorjaar.
In 2009 liep ik Amsterdam. In 2010 werd het Rotterdam. In 2011 sloeg ik de 42 km-afstand over. Wordt 2012 het jaar van de Marathon van Zeeuws-Vlaanderen? Deze vindt volgend jaar plaats in mei...

4 opmerkingen:

  1. Hoi Aschwin,

    Mooi om te zien dat de singelloop je weer een flinke boost heeft gegeven #winteragenda Jules unlimited en trail by the sea staan ook op mijn agenda. Wat de marathon van zeeuws vlaanderen betreft. Moet ook wel want je hebt Bryan beloofd om ervoor te sprinten :-) #marathonzvl

    Groeten,

    Angelo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet over twijfelen, gewoon doen. Je zal er echt geen spijt van krijgen. Bovendien kan je mooi voor mij hazen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeeuws-Vlaanderen moet je gewoon doen als het past in je agenda!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tuurlijk doe je mee in Zeeuws-Vlaanderen, wist je dat ze daar ook hele gezellige voorbereidingslopen voor organiseren ?

    BeantwoordenVerwijderen