maandag 31 oktober 2011

Doelgericht de wintermaanden in

ASCHWIN:

Het is even wennen, die wintertijd. De mogelijkheid om zonder allerlei hulpmiddelen (reflectorhestje, armverlichting etc.) nog een stukje te gaan rennen in de openlucht na het avondeten is eigenlijk per direct afgelopen. De loopband zal dus noodgedwongen weer wat vaker gebruikt worden.

Zo ook vandaag. Eén groot voordeel van de loopbandtrainingen is de mogelijkheid om intervaltrainingen voor te programmeren. Op die manier vind ik het toch altijd fijner om die tempowisselingen uit te voeren. Vandaag een kort programmaatje waarbij ik afwisselend de volgende tempo's liep:
  • 500 meter: 10 km/u (6x)
  • 500 meter: 16 km/u (5x)
Maar om de komende wintermaanden goed aan de gang te blijven heb ik een paar hele mooie hardloopwedstrijden ingepland. Je kunt onze sportagenda in de rechter kolom van onze blog raadplegen. 

Sluitstuk van de winter- en voorjaarswedstrijden die al zijn ingepland, dient de Marathon van Zeeuws-Vlaanderen te worden, die wordt georganiseerd op 12 mei 2012.
De voorinschrijving is vandaag begonnen; dus heb ik me maar meteen van een startbewijs verzekerd door me direct in te schrijven. Ik las dat op deze eerste dag al 10% van het aantal deelnemers dat kan meedoen aan deze marathon is ingeschreven! En ik ben er in ieder geval één van!

2 opmerkingen: