maandag 24 oktober 2011

De ideale herfsttraining

ASCHWIN:

Mijn eerste vrije dag van de herfstvakantie. Eerst even lekker uitslapen, goed ontbijten en dan de loopschoenen aantrekken om in een waterig herfstzonnetje een lange duurloop te lopen. Heerlijk!

Onderstaand rondje van 20,3 km had ik eigenlijk nog nooit gelopen, maar is me uitermate goed bevallen. Ga ik vaker doen.
En het lopen zelf ging me ook ongelooflijk gemakkelijk af. Met een gemiddelde hartslag van 142 bpm liep ik dit rondje in 1 uur en 39 minuten. Voor mijn gevoel liep ik heel rustig en kon ik nog wel eventjes zo doorlopen. Het was overigens een tempo dat bij het volbrengen van een hele marathon me aan een eindtijd van 3:30 uur zou brengen. Met nog een hele winter voor de boeg, moet het me toch lukken om in mei tijdens de Marathon van Zeeuws-Vlaanderen binnen die 3:30 uur te eindigen?! Zou me dan ook meteen een PR opleveren...

Maar niet te vroeg speculeren Aschwin. Eerst maar eens op een goede manier die winter doorkomen.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Aschwin,

    Ziet er inderdaad goed uit, goed bezig hoor. 3:30 moet makkelijk kunnen voor jou zelfs bij de marathon zeeuws vlaanderen. Je kunt echt veel meer dan je denkt !! Met trail by the sea in de benen gaat je PR er finaal aan op de marathon :-)

    Groeten,

    Angelo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey, zoiets moet zeker kunnen, ik duim alvast!
    Heb je dat "rondje" (20.3 km is al geen rondJE meer :p) alleen gelopen? Moet je ook maar kunnen!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen