woensdag 12 oktober 2011

Bofkont

ASCHWIN:

De afgelopen drie dagen werden besteed aan een klein feestje vieren (ja, ik ben ondertussen 40 geworden...), werken, studeren en níet aan het sporten. Maar deze avond had ik weer tijd en zin om de loopschoenen aan te trekken en een training van ongeveer 40 minuten uit te voeren. Tijdens deze training voegde ik enkele zogenaamde vaartspelen uit.
Vaartspel is een speelse vorm van intervaltraining. Soms wordt het ook wel fartlek-training genoemd. Je loopt tijdens zo'n training met wisselende snelheden. Je bent niet gebonden aan een vooraf bepaald plan: tijdens de training bepaal je de lengte en zwaarte van de snellere en rustige stukken. Eigenlijk is het ideaal om zo'n training in bijvoorbeeld een duingebied uit te voeren, omdat je dan automatisch deze tempowisselingen krijgt; maar ook in de polder of op de loopband is het natuurlijk goed uit te voeren. Die laatste trainingsplek werd het vanavond voor mij. En het geeft weer eens wat afwisseling in de looptraingen en dat heb ik toch af en toe wel eens nodig...

En weet je waar de titel 'bofkont' op slaat? Op mij!

Want wat een luxe is het om na je training onder de douche te springen en direct daarna te kunnen plaatsnemen op de massagetafel. Gewoon in je eigen huis...!
Linda moet namelijk voor haar opleiding 'sportmassage' de nodige praktijkervaring opdoen, naast de boekenkennis vol Latijnse termen. En ach, ik ben de moeilijkste niet... Ik offer me daar dan natuurlijk graag voor op!
Het gevolg is dat de spieren na de training meteen een goede behandeling krijgen waardoor het herstel vlotter verloopt.

Dan ben je toch een bofkont, of niet?


2 opmerkingen:

  1. Zeker en vast! En weet je? Sneller hersteller betekent dat je nog meer kunt sporten en dat betekent nog meer massages. Ik voel een triathlon aankomen dit jaar............

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, ik heb wat andere plannen: zie in de sportagenda hiernaast (en het blogbericht dat hierop volgt).

    BeantwoordenVerwijderen