donderdag 1 september 2011

Volgende wedstrijd

ASCHWIN:

Eigenlijk had ik als volgende wedstrijd de halve marathon van Gent op mijn programma staan, op 25 september as. Maar bij nader inzien komt die datum me niet zo goed uit; ik zal er dus niet starten.
Wél heb ik me vandaag ingeschreven voor de halve marathon in Breda: de Singelloop. Die vindt plaats op zondag 2 oktober.

Met deze halve marathon is het eigenlijk allemaal begonnen. Toen we nog in Breda woonden ben ik daar samen met een vriend begonnen met regelmatig te gaan hardlopen. We hadden ons het doel gesteld om ook eens mee te lopen met die 21 km-loop in onze eigen stad. Dat leek ons een beter plan dan met een pilsje in de hand bij de vele terrasjes aan de kant te staan toekijken.
Als voorbereiding liepen we enkele wedstrijden in de buurt van Breda. Een 5 km. Een 10 km. En een maand vantevoren nog een mooie 10 E.M. in Baarle-Nassau. Eigenlijk was ik door al die hardlooptrainingen én die voorbereidingswedstrijdjes al verkocht. Na het wielrennen (waar ik toen alweer enkele jaren mee was gestopt als wedstrijdrenner) had ik een nieuwe sport gevonden waarmee enkele dagen in de week zoet kon zijn.
Na die eerste Singelloop volgden er nog meer. Elk jaar probeerde ik die 21 km in Breda te lopen.

Nu is het alweer enkele jaren geleden dat ik in Breda heb meegedaan. Sinds onze verhuizing naar Zuiddorpe (in 2002) liep ik er nog twee keer mee. De laatste keer was 3 jaar geleden. Wél was ik er 2 jaar geleden nog als supporter van Linda. Zij liep toen haar halve marathon-debuut in Breda.

Hieronder een afbeeldinkje van het parcours. Door en omheen het mooie centrum van de stad.


Mogelijk dat ik in september nog wel aan enkele wedstrijdjes in Zeeuws-Vlaanderen mee doe. Nog even spieken op de regionale hardloopkalender.

1 opmerking:

  1. Weet je dat er een bus vanaf hier naar de Singelloop rijdt, Aschwin? Georganiseerd door de PV van Cargill Sas v. Gent. Is altijd heel gezellig, als we terugkeren wordt er gegeten in Hoogerheide. Dus als je zin hebt, ik wil je wel wat meer info sturen.

    BeantwoordenVerwijderen