zaterdag 10 september 2011

Mixed feelings

ASCHWIN:

Aan de ene kant ben ik tevreden over mijn looptraining van vandaag, maar aan de andere kant overvielen mij toch een paar minder positieve kwaaltjes.

Het goede nieuws is dat ik vandaag aardig wat kilometertjes heb weggelopen: iets meer dan 20 km. Linda moest in Terneuzen zijn, dus liet ik me met de auto afzetten bij de Scheldedijk nabij het stadhuis. Daar vandaan liep ik over de scheldedijk naar de Griete, vervolgens naar Zaamslag, Axel en via daar naar huis.
Zie onderstaande route (klik voor vergroting en inzicht in de trainingsgegevens):


Het minder goede nieuws is dat ik eigenlijk vanaf de eerste kilometers niet lekker liep. Nu heb ik dat wel vaker als ik pas vertrokken ben, maar meestal verdwijnt dat gevoel na een paar kilometer. Deze keer helaas niet. Ook de weersomstandigheden speelden niet ten gunste mee. Het was warm, benauwd zelfs; en vanaf Terneuzen naar Zuiddorpe had ik een pittig windje tegen.
Na 17 km kreeg ik zelfs last van een oud kwaaltje: stijfheid rondom mijn rechter knie. Daarom heb ik de laatste paar kilometers van deze training érg rustig gelopen/gejogd, om toch maar niets te forceren.

Maar goed. No worries: er zijn immers altijd wel eens van die dagen dat het niet zo lekker gaat. De ervaring leert dat je dan meestal daarna weer een 'sprongetje' maakt in de vooruitgang.

1 opmerking:

  1. Hoi Aschwin,

    Zoals je zelf al aangeeft de ene dag is de andere niet.
    Daarbij lopen als het warm is valt niet altijd mee.
    Verstandig om rustig te lopen ivm je knie.

    Groeten Angelo.

    BeantwoordenVerwijderen