donderdag 22 september 2011

Lekker ritme

ASCHWIN:

Ook vandaag liep ik na mijn werk direct een training over 10 km. Deze keer op de loopband. Op die manier kon ik op een gemakkelijke manier een intervaltraining uitvoeren. Het programma bestond in grove lijnen uit een duurloop over precies 10 km, waarvan 6x 1km werd gelopen in een snelheid van 15 km/u. Tussendoor liet ik het tempo zakken tot 10, 11 of 12 km/u.
Hiernaast de eindgegevens op de display van de loopband.

Gedurende deze training had ik muziek op staan met een heerlijk ritme.
Normaal gezien ben ik niet zo van de hip-hop of rap-muziek. De bands of muzikanten uit dit genre die ik bewonder zijn op één hand te tellen. Zo vond ik in de jaren '80 Public Enemy een bijzondere band, maar waarschijnlijk had dat meer met hun boodschap en act te maken dan met hun muziek.
In de jaren '90 waren daar opeens de Beastie Boys. Heerlijke band, met energieke muziek en dito act.
En zo af en toe hoor ik wel eens een hip-hop-nummer voorbijkomen dat me aanspreekt; maar bij het beluisteren van de hele cd valt dat altijd weer tegen. Dan vind ik het al gauw te veel van het goede.

Tot enkele weken geleden!
Per toeval hoorde ik een single van Kanye West, van zijn cd 'My beautiful dark twisted fantasy'. En na het beluisteren van de hele cd was ik meteen verkocht. En nu, na een aantal luisterbeurten kan ik met zekerheid zeggen dat ik weer een favoriete hip-hop-artiest er bij heb.

En bijkomend voordeel: het is fantastische muziek om je intervaltraining op te lopen!

Van één van zijn nummers van die cd is een film van een half uur gemaakt. De moeite van het kijken waard! Het nummer heet Runaway. Toepasselijk om op hard te lopen, toch? Wil je het nummer zelf horen, spoel dan het clipje even door tot aan de 13 minuten.

1 opmerking:

  1. pittige trainingen die je uitvoert, dat zal vast wel beloond worden in een volgende wedstrijd

    BeantwoordenVerwijderen