zondag 27 september 2009

Clubkampioenschap RKHAV

ASCHWIN:

Gisteren was het clubkampioenschap van RKHAV. Gijs en Pien konden zich tijdens de meerkamp meten met hun club- en leeftijdsgenoten. Maar niet alleen Gijs en Pien, maar ook niet-leden trimmers mochten zich tijdens een vijfkamp met elkaar meten. Vandaar dat Linda en ikzelf ons hadden ingeschreven voor dit clubkampioenschap.
Helaas kampt Linda sinds een aantal dagen met een ontsteking in haar voet, waardoor ze moest afmelden. Erg jammer voor haar, want ze had er veel zin in.

Eerst even over Gijs. Hier volgen zijn uitslagen. Hij heeft het heel goed gedaan, want zoals je kunt lezen heeft hij op drie van de vier onderdelen een persoonlijk record behaald!
  • 60 meter: 10.2 sec.
  • 1.000 meter: 4:02.6 min. (PR)
  • hoogspringen: 1.10 m. (PR)
  • kogelstoten: 5.07 m. (PR)
Gijs kogelstoten

Dan Pien. Ze heeft één persoonlijk record behaald, en werd op de 1.000 m. zelfs clubkampioene! Knap gedaan, zeker als je bekijkt dat ze nog energie over had na deze kilomterloop.
  • 40 meter: 7.6 sec.
  • 1.000 meter: 4:41.9 min. (clubkampioen!)
  • verspringen: 2.80 m. (PR)
  • balwerpen: 9.65 m.
Pien 1.000 meter

Ikzelf deed voor het eerst van mijn leven mee aan de technische onderdelen. Iets anders dan lopen heb ik immers nog nooit gedaan. Erg leuk was het om van meer ervaren atleten te horen welke techniek je moet gebruiken tijdens bijvoorbeeld het speerwerpen en het kogelstoten. Dat is écht een vak apart, daar ben ik nu wel achter... Ook zo'n sprint over 100 meter viel me tegen. Eén ding ging echter wel naar volle tevredenheid en dat was de 800 meter. Ik werd dan ook eerste bij dit onderdeel!
Maar goed, hier mijn behaalde resultaten:
  • 100 meter: 15.1 sec.
  • 800 meter: 2:39.1 min. 
  • verspringen: 3.91 m.
  • kogelstoten: 6.22 m.
  • speerwerpen: 19.76 m.
Aschwin speerwerpen

Al met al was het erg leuk om zo met z'n allen de hele dag op de atletiekbaan bezig te zijn. Er was tijdens dit toernooi altijd wel één van ons bezig met een onderdeel. Wel denk ik dat zowel Gijs, Pien als ook ikzelf het vooral moeten hebben van de looponderdelen. Alledrie hebben we minder affiniteit met de overige technische onderdelen. Niet voor niets zijn we een 'lopers-familie'!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten