zondag 13 september 2009

Gevaarlijke sport

ASCHWIN:

Vandaag voor de laatste keer in mijn trainingsschema een lange duurloop van 32 km afgewerkt. Wederom van Perkpolder via Terneuzen terug naar Zuiddorpe gelopen. Vanaf een km of 25 ging het niet meer zo lekker. Mijn bovenbenen en mijn heup verstijfden helemaal. Misschien toch iets te weinig gegeten en/of gedronken.
Maar goed, ik ben blij dat het vanaf vandaag allemaal toch iets minder zwaar wordt tijdens de trainingsdagen. Natuurlijk zal ik de komende weken nog steeds wel duurlopen tot ongeveer 20 km lopen en tussendoor de kortere en wat snellere trainingen.

Je maakt soms toch wel wat mee tijdens zo'n lange duurloop... Zo werd ik vandaag tot mijn grote verbazing aangereden door een auto die mij onder de zeedijk bij Zeedorp inhaalde! Hij reed zo dicht langs me af dat ik met mijn linker elleboog (ik liep geheel rechts van de weg) tegen zijn spiegel knalde. Gelukkig liep het allemaal redelijk goed af omdat ik net mijn elleboog naar achter bewoog en op die manier tegendruk gaf, maar schrikken was het wel! Vanavond zal de elleboog behoorlijk blauw zien ben ik bang. Maar ik heb er verder weinig pijn aan, behalve een wat beurs gevoel.
De spiegel van de auto lag aan gruzelementen. Die was natuurlijk met een klap ingeklapt en daardoor was het binnenwerk (de spiegel zelf) uit de spiegelkast gevallen. Aan een paar draadjes bungelde de spiegel langs het portier van de Seat Alhambra.
Het meest verbijsterd was ik nog wel door de reactie van de bestuurder. Totaal geen excuses, totaal niet vragen of ik me bezeerd had! Het enige wat hij zei was: 'Ik moest uitwijken voor de motor die ons tegemoet kwam'. Toen ik zei dat hij misschien toch ook wel even had kunnen wachten om mij in te halen totdat die motorrijder voorbij was (je zag 'm immers al van verre aankomen op die rechte wegen onder de zeedijk), mompelde hij enkel wat en begon zijn spiegel te repareren.
Ik ben maar gewoon verder gelopen, aangezien ik merkte dat het met mijn elleboog wel meeviel...

Tja, dan is hardlopen in de Zeeuwse polders tóch nog een gevaarlijke bezigheid!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten