woensdag 16 september 2009

Coopertest

ASCHWIN:

Vanavond organiseerde RKHAV weer een coopertest voor de leden. Gijs en Pien deden alweer voor de 3e keer aan deze coopertest mee (een halve in hun geval). Aangezien ik toch daar op de baan aanwezig moest zijn, dacht ik dat het geen kwaad kon om mezelf ook eens te testen tijdens zo'n coopertest. De laatste keer dat ik zo'n test van 12 minuten heb gelopen, moet ergens tijdens mijn middelbare schoolperiode zijn geweest. Tijdens de gymles was dat een jaarlijks terugkerend fenomeen. Door de één gevreesd, door de ander geliefd...



Pien en Gijs liepen gezamenlijk dus de 6 minuten-test.
Pien haalde haar PR nét niet! Ze kwam 5 meter te kort na 6 minuten harldopen. Haar resultaat: 1.220 meter.
Gijs verbeterde zijn PR wél en kwam uit op 1.382 meter. Een verbetering van 6 meter...

Daarna mocht ik zelf aan de bak tijdens de hele coopertest van 12 minuten. De kunst is om je krachten zó te verdelen dat je die 12 minuten zo optimaal mogelijk indeelt. En dat is moeilijk, daar kwam ik wel achter. Maar met het eindresultaat was ik echter wel heel tevreden: 3.215 meter. Volgende keer doe ik weer mee!

Hieronder zie je het schema dat een indicatie geeft van de prestatie.


2 opmerkingen:

  1. Haha wat een mooi verhaal, moeilijk indelen etc. maar intussen wel dik 400 meter verder lopen dan de eigenlijk bovengrens van 2800 meter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is wel alweer 3 jaar geleden, dit berichtje. Dus 'anoniempje': late reactie. Maakt me natuurlijk wel nieuwsgierig wie jij bent...!

    BeantwoordenVerwijderen