donderdag 3 september 2009

Sportkeuring

ASCHWIN:

Gisterenavond had ik een afspraak bij sportmedisch centrum 'Prosano' in Terneuzen.

Sportarts Dr. Praet voerde deze conditie/sportkeuring uit. Onderdelen van de check-up: bloed- en urine-onderzoek, hartfilmpje, longfuncties, bloeddruk, bewegingsgestel, vetpercentages, oogfuncties e.d.


Ook werd er door middel van looponderzoek gekeken naar mijn voetafzet/-daling. Met name daaruit kwam naar voren dat mijn knieklachten veroorzaakt worden door het ietwat schuin naar binnen afrollen van met name mijn rechter voet. Een aanpassing onder de de voorzijde van mijn voetzooltje in mijn Asics-schoenen, zou deze klacht al vrij snel moeten oplossen. Dat zou heerlijk zijn!
Maar goed, de algemene conclusie van de keuring was dat ik conditioneel prima in orde ben.
De reden van deze keuring lag in het feit dat ik, met de marathon in het vooruitzicht én de intensieve trainingsperiode waarin ik nu zit, toch voor de zekerheid een algemene check-up wilde laten uitvoeren. Ik mag me dan wel goed voelen, maar toch... Het geeft toch een gevoel van zekerheid; een bevestiging dat ik niet iets onverstandigs aan het ondernemen ben.
Toen ik nog wielrende behoorde deze sportkeuring jaarlijks te gebeuren om je licentie te kunnen ontvangen. Maar dat is toch ook alweer zo'n 18 jaar geleden voor het laatst gebeurt. Daarom: het werd weer eens tijd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten