maandag 21 september 2009

Mountainbiken in de Voerstreek

ASCHWIN:

Afgelopen weekend met een groep bevriende koppels (24 mannen en vrouwen), waarmee Linda en ik gedurende het jaar veel vrijwilligerswerk verrichten voor de jeugd in het dorp, in een prachtig (groot) huis in de Voerstreek (België) gezeten.

Los van de gezelligheid, het lekkere eten en (iets te veel) drinken, wil ik het hier hebben over de mountainbike-tocht die we op zaterdag hebben gereden.


Van een uur of elf in de ochtend tot vier uur in de namiddag hebben we een prachtige route gereden vanuit Slenaken (net over de grens in Nederland). De heuvels waren soms kort en heel steil, soms ook wat langer en glooiender. Heerlijk om volle bak tegen die heuvels op te rijden!
Het is een gebied dat ik nog niet kende. Maar ook al zijn de Ardennen iets grilliger en vind je er wat meer bossen, deze streek is zeker de moeite waard om nog eens naar terug te keren. Linda en ik denken erover om nog eens met Gijs en Pien dit gebied te bezoeken en ook dan een weekend lang met de mountainbikes het terrein te verkennen.



De looptrainingen hebben zowel Linda als ik zelf noodgedwongen moeten laten vervallen dit weekend. Maar conditioneel hebben we toch het een en ander aangescherpt. Met nog een paar weekjes te gaan, zullen we vanaf vandaag het programma nog éven heel serieus hervatten. Ook wil ik de nog resterende periode wat meer op de voeding gaat letten. Meer koolhydraten en water, minder het vettige spul en de alcohol. We gaan ervoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten