maandag 28 september 2009

Herstel richting de marathon

ASCHWIN:

Ik merk dat ik in de herstelweken zit in mijn trainingsprogramma. Met de marathon in het vooruitzicht (nog 20 dagen te gaan!) bouwt het trainingsschema langzaam af, zodat mijn lichaam in deze laatste weken geen onnodige energie meer verspeelt. Met name door het wegvallen van de 32-kilometerlopen in het weekend van mijn schema, worden alle mankementen en klachtjes minder. Vooral de knietjes merken dit goed. Want ook al weet je dat het erbij hoort dat je op de top van je lichamelijke kunnen balanceert tijdens de zwaarste trainingsweken, tóch ga je dan twijfelen door al die klachten. Komt het wel goed? Herstel ik nog wel op tijd? Wat als de klachten niet weggaan vóór de marathon?
Maar nu heb ik er wel vertrouwen in. Proberen rustig mijn laatste weken door te trainen, blessure-vrij te blijven en niet onverwacht een zware verkoudheid of anderszins op te lopen. Op hoop van zegen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten