dinsdag 22 september 2009

Rekoefeningen

ASCHWIN:

Ik ben eigenlijk altijd een beetje lui geweest met het uitvoeren van rekoefeningen. Meestal was het even oprekken vóór het lopen en nog even strekken ná het lopen. Maar ik ben toch wel overtuigd geraakt van het nut van de rek- en strekoefeningen. Het werkt preventief voor het oplopen van blessures.
Het is nog steeds niet mijn hobby, maar eerder een noodzakelijk kwaad. Met name onderstaande spiergroepen probeer ik op mijn loopdagen met de oefeningen te versoepelen en/of te versterken.






Het gaat hierbij om (van boven naar beneden): de adductoren, de gastrocnemius, de hamstrings, de quadriceps en de soleus. Want ik heb gemerkt, dat áls er ergens pijntjes en stijfheden komen, dat deze plekken het meest essentieel zijn om goed te onderhouden.
Door al dat geloop, word ik nog eens een heuse amateur-fysio!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten