zaterdag 28 november 2009

Lekker gelopen en... toch ook weer niet

ASCHWIN:

Ik had me voorgenomen vandaag eens op het gemakje een duurloop van meer dan een uur te doen. Ondanks de regen en de harde wind, liep ik de eerste drie kwartier heerlijk ontspannen rond. Het was genieten en ik was blij dat ik het weer trotseerde voor deze rustige duurloop.
Maar toen, na die 45 minuten schoot er plots weer datzelfde stekerig gevoel in mijn rechter heup en mijn rechter knie! Het gaf me direct weer het Amsterdam-gevoel van een dikke maand geleden. Ik heb nog even geprobeerd om nog rustiger te lopen, maar dat hielp niets. Ook het opvoeren van de snelheid veranderde niets aan de situatie. Uiteindelijk met flinke pijnscheuten die steeds frequenter werden naarmate ik verder liep, toch de duurloop afgemaakt in een tijd van 1 uur en 10 minuten. Ik moest immers toch terug naar huis...!

Maar goed, het is me nu wel duidelijk dat die blessure puur te maken heeft met overbelasting. Want ik merkte dat ik in de weken ná Amsterdam tijdens mijn traininkjes steeds verder kon lopen zonder er last van te krijgen. Nu heb ik natuurlijk vorige week tijdens de Zevenheuvelenloop weer voor overbelasting gezorgd (zonder dat ik er daar overigens noemenswaardig last van kreeg), waardoor vandaag weer wat eerder de blessure van zich liet horen/voelen.

Ik moet het de komende weken gewoon niet te gek maken. Ook de afwisseling met de racefiets lijkt me nu toch wel op z'n plaats om de klachten op die manier de kans te geven om te verdwijnen.

Dus: lekker gelopen en toch ook weer niet...

Op onze gezondheid dan maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten