zaterdag 7 november 2009

Modderige Moerschanscross

ASCHWIN:

Vandaag hebben Gijs, Pien en ikzelf meegedaan aan de Moerschanscross te Hulst. In de regen, op een modderig en glibberig, maar mooi parkoers, liepen we ieder ons eigen crossje.

Eerst was Pien aan de beurt in haar categorie (Meisjes pupillen A1). Ze liep een prima race over 950 m. De uitslag is nog niet bekend, maar hier alvast wel wat foto's van Pien's loop in de regen. Voor alle foto's op deze blog geldt trouwens: klik erop en je krijgt een vergroting!


De start. Pien met zwart petje rechts.



Halverwege



Zoals altijd bij Pien: een indrukwekkende eindsprint!

Een klein half uurtje na Pien was Gijs aan de beurt. Helaas moest ook hij van start tijdens een flinke regenbui. Voor het eerst bij de categorie D Junioren, waar hij nu samenloopt met zijn leeftijdsgenoten én jongens die een jaartje ouder zijn. Flink aanpoten dus voor Gijs om zijn plekje te bemachtigen in dit nieuwe deelnemersveld. Ook de afstand was een stuk langer dan vorig jaar. Hij moest nu 1.900 m. afleggen. Maar dat lukte 'm erg goed. Ook zijn uitslag volgt later. Hier de foto's:



Start van Gijs: geheel rechts



Halverwege 1e ronde


Doorkomst na 1 ronde (950m)



Start van Gijs' eindsprint

Vervolgens was ik zelf aan de beurt tijdens de 'Heren Korte Cross' over een afstand van 3.000 m. Ik moet altijd wennen aan het snelle starten tijdens dergelijke 'korte' wedstrijden. Iedereen stuift weg alsof de finish al over 100 m. ligt! Maar goed, ik ging gewoon mee waarna ik wel zou zien hoe het zou eindigen. En het viel niet tegen. Na zo'n 1.500 m. vond ik mijn 'tweede adem' en begon een paar mensen in te halen. Totdat ik (precies op de plek waar Gijs me stond aan te moedigen) hard onderuit gleed in een scherpe bocht na een afdelinkje! Dit gebeurde na zo'n 2.000 m. Ik kon direct weer mijn race hervatten (met indrukwekkende moddersporen op mijn linker kant!), maar mijn inhaalrace was wel gestopt nu. Op dezelfde positie kon ik gelukkig ook eindigen.

Maar zo'n veldloop is wel érg leuk! Een mooie manier om het winterseizoen door te komen. Wél ben ik erachter dat het lopen op spikes wel een voorwaarde is om zo'n cross lekker te lopen. Reeds vóór mijn val waren er sommige stukken op het parkoers waar ik al glibberend overheen gleed (met name de heuvels op...). Als het wat gevroren heeft of als het parkoers droog ligt dan lijkt het me niet zo'n probleem op gewone hardloopschoenen, maar nu zou het wel lekker zijn geweest.

Jammer dat ik pas jarig ben geweest....!


3 opmerkingen:

  1. Met een mooi 6de,26ste en 12de plaats hebben de Abbeltjes het weer prima gedaan in de Moerschanscross!
    Aschwin,Gijs en Pien,mooie prestatie.

    Groetjes uit Meerlo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het moet zijn:de Abeeltjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat heb je alweer snel opgezocht! Je kunt wel mede-redacteur worden van de blog!
    Groeten.

    BeantwoordenVerwijderen