dinsdag 10 november 2009

Plannen voor 2010

ASCHWIN:

Het einde van het jaar komt langzaam in zicht. Dus wordt het tijd om sportieve doelen te stellen voor volgend jaar.

Na het lopen van mijn eerste marathon dit jaar, heb ik besloten om volgend jaar mijn tweede (en misschien derde) marathon te gaan lopen. Zoals je eerder op deze weblog kon lezen, verliep die eerste marathon vorige maand, niet helemaal volgens plan. Dat kan beter dus! En in 2010 zal dat dan ook moeten gaan gebeuren.

Maar waar? Het is een aantrekkelijk idee om na te denken over een mooie marathon in het buitenland. Maar dat is voor latere jaren. Want voordat ik afreis naar bijvoorbeeld Berlijn, Parijs, Praag, Londen of zelfs New York (the place to be voor een marathonloper), wil ik toch eerst wel de zekerheid hebben dat ik een marathon op een 'normale' manier (zonder allerlei vervelende blessures) binnen een redelijke tijd (binnen de 3:15 uur) kan lopen.

Dus richt ik mijn pijlen op een binnenlandse marathon. Eigenlijk zou ik Amsterdam nog wel eens willen lopen, maar dat is pas in oktober 2010.
Kijkend naar het voorjaar van 2010 kom je natuurlijk al vrij snel uit bij de Marathon van Rotterdam, op 11 april 2010.



En natuurlijk zijn er veel meer marathons gedurende het jaar, maar ik verkies toch liever de grote marathons. Dit vanwege de entourage, de beleving en het grote deelnemersveld. Bijkomend punt is ook dat Rotterdam in 2010 een jubileumeditie heeft: de 30e! Tevens heeft Rotterdam het Nederlands Kampioenschap toegewezen gekregen voor 2010. Dit jaar was dat nog in Amsterdam.


En trouwens: ook Amsterdam heeft volgend jaar een jubileumeditie: het 35e jaar.

Ik laat het nog even bezinken. Ik kom er nog op terug, maar marathon nr. 2 en nr. 3 liggen in het verschiet!

Naast het hardlopen zou ik eigenlijk nog wel wat andere sportieve doelen willen stellen. Ik denk daarbij aan een mooie lange schaatstocht komende winter, maar ja, wanneer vriest het nog eens zó hard? Dit jaar lukte het me nog op het allerlaatste moment om de tocht Sluis-Brugge-Sluis te schaatsen, als één van de laatsten, voordat de ijsmeesters het ijs té gevaarlijk bevonden.
Of misschien een mooie beklimming in Frankrijk, op de wielrenfiets? Of eens aan de slag met het skeeleren.... Of....

Ik ga er eens goed over nadenken!


1 opmerking:

  1. Denk toch eens na over bijv. de Zeeuws-Vlaamse marathon voordat je jezelf inschrijft voor Rotterdam. Dat is dan misschien niet zo'n grote marathon, maar ik heb het gevoel dat je een massa evenement als Rotterdam uiteindelijk meer alleen loopt dan een meer kleinschalige marathon. Daar is de kameraadschap onderweg wat groter, er wordt echt in groepen gelopen en men helpt elkaar.
    Tuurlijk, de entourage is beslist niet te vergelijken. Hoewel... je buurman komt vast niet naar je kijken wanneer je in Rotterdam loopt.

    BeantwoordenVerwijderen