zaterdag 14 november 2009

Uit de oude doos

ASCHWIN:

Toen ik gisteren schreef 'dat ik altijd al doelen nodig heb gehad om al trainend aan de gang te blijven', moest ik terugdenken aan sportprestaties van vele jaren geleden. Ik ben eens de fotoboeken ingedoken en kwam de volgende hoogtepunten tegen:


1982: Nederlands Kampioenschap BMX
(in het witte Nike-shirtje, trots met beker 3e plaats)


1983: Zeeuws Kampioenschap BMX


1988: ontsnapt tijdens Benelux Kampioenschap trimmers
(met 'hip' wit helmpje)


1989: Zeeuws Kampioenschap veldrijden


1989: Acht van Chaam bij de Junioren
(met wit helmpje, oranje-geel shirt)

Als je zo die fotoboeken weer doorneemt, komen er toch héél veel leuke sportmomenten voorbij. Het lopen is eigenlijk pas in de jaren negentig begonnen. Eerst een paar veldloopjes in de buurt om 's winters te trainen voor het wielerseizoen in voorjaar en zomer. Later, toen het vele trainen voor het wielrennen bij de Amateurs niet meer haalbaar was, ben ik eigenlijk overgestapt op het hardlopen. Conditioneel bereik je hetzelfde immers in véél minder trainingstijd!
En zo heeft het loopvirus uiteindelijk een plekje in mijn lichaam verovert.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten