maandag 5 april 2010

De laatste week!

ASCHWIN:

De laatste voorbereidingsweek voor het uur U is aangebroken!

Afgelopen paasweekend verbleef ik met Linda en vrienden in Gent. En tja, in die heerlijk Bourgondische stad met de vele gezellige cafeetjes en eetgelegenheden valt het niet mee om voor de volle 100% bezig te blijven met die marathon van volgende week... Ik heb dan ook maar besloten om gewoon lekker te genieten van dit weekend. Vanmiddag op een (toch wel koud) terrasje mijn laatste alcoholische drankje gehad. En om de overgang naar de komende koolhydraatrijke week al een beetje te maken bestelde ik geen heerlijke Gentse Waterzooi met krokante frietjes, maar een bord lasagne!

De komende zes dagen gaat mijn menu er ongeveer als volgt uit zien:
  • Ontbijt: 2 sneden bruinbrood met jam, honing, 1 kom yoghurt + meusli, 1 glas sinaasappelsap.
  • Tussendoor: 1 plakje ontbijtkoek, appel of banaan.
  • Lunch: 3 sneden bruinbrood met jam, appelstroop. 1 beker drinkyoghurt.
  • Tussendoor: 1 plakje ontbijtkoek, appel of banaan, meuslireepje
  • Avondmaaltijd: macaroni, spaghetti en overige pastasoorten met groenten en kip/gehakt, 1 schaaltje vla en fruitsapje.
  • Tussendoor: 2 koekjes, krentenbol, dubbeldrank.
Wat betreft de drankjes tussendoor: thee drink ik zo veel als ik zin heb. Ook koffie, maar wel enigszins met mate. En verder probeer ik er op te letten om veel water te drinken. Ook net iets meer dan ik gewoonlijk doe.

En ik kan je verzekeren dat bovenstaande dieetje niet meevalt voor mij. Het is namelijk best veel voor mijn doen. Ik ben natuurlijk niet de grootste en breedste loper in het veld (1.74 m. en 62 kg). Ook mijn werk vraagt niet veel lichamelijke activiteit. Dus ik zal deze week regelmatig het gevoel hebben dat ik moet eten. Maar goed, natuurlijk heb ik dat er voor over. Als dat alles is dat nu nog nodig is om een goede marathon te lopen, dan doe ik dat natuurlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten