maandag 12 april 2010

Van 70 naar 65

ASCHWIN:

Vandaag had ik gelukkig een dagje vrij ingepland, om bij te komen van de 42 km van gisteren in Rotterdam. En ik merk dat ik dat dagje wel nodig heb. Voelde ik me gisterenavond 70 jaar, vandaag leef ik ook nog steeds in een lichaam van een man van een jaar of 65 met last van reumatische artritis (of een vergelijkbare akelige aandoening)...

Nee, het is niet zo dat ik mijn loopschoenen in de wilgen hang en mijn loopband op Marktplaats te koop zet. Maar voorlopig zal het lopen toch wel eventjes op een laag pitje staan. Even wat anders...

Maar stilzitten is natuurlijk geen optie. Dus vanmiddag ga ik eens lekker in het zonnetje mijn racefiets een grote beurt geven. Schoonmaken, doorsmeren en klaarmaken voor de fietstochten die ik de komende tijd ga maken. Misschien dat ik voor de komende zomer eens een fietsdoel ga stellen: een paar mooie heuvels en bergen beklimmen in de Ardennen en Frankrijk. De Alpe d'Huez bijvoorbeeld; die moet ik toch ook nog eens bedwingen.

Wat het hardlopen betreft: ik ga me het komend jaar richten op mijn snelheid in plaats van de duurlooptrainingen. Mijn PR op de halve marathon liep ik in 2008: 1:26 uur. Misschien is het nu wel tijd geworden om daar eens wat seconden of minuten vanaf te halen. Dat is dan een doel voor oktober: de Singelloop in Breda of de de halve van Etten-Leur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten