zondag 20 juni 2010

60 km

ASCHWIN:

Zoals eerder gezegd, ben ik noodgedwongen op de fiets gestapt vandaag. Niet dat dat nou zo'n straf is hoor, want steeds meer krijg ik de behoefte om er met de wielrenfiets op uit te trekken. Het is dat ik volgende week die halve marathon in Roosendaal wil lopen, anders was ik de afgelopen weken al vaker op de fiets gestapt. Want ik moet voor de komende tijd ook genoeg fietskilometers in mijn benen krijgen.

Op donderdag 1 juli rijd ik de Tour de France toertocht in Rotterdam: 120 km.
Half juli rijd ik de Noordzeeroute: 300 km.

Deze ochtend reed ik een rondje van 60 km. Niet te lang, niet te hard; gewoon heerlijk de benen laten ronddraaien en hopen dat het mijn linkerknie goed doet, zodat ik de komende week tijdens het wat kortere loopwerk er weer geen last meer van krijg. Nog een weekje heel blijven, is het motto!
Ondanks de stevige wind en mijn voornemen om het rustig aan te doen, kon ik toch op een gemakkelijke manier een lekker tempo rijden. Hierdoor merk ik toch wel dat het met mijn conditie goed zit.

En over aanstaande zondag gesproken. Op de blog van de Witte Kenianen hebben ze een poll gezet: wie loopt in Roosendaal de snelste tijd? Ik weet niet wie die poll allemaal heeft ingevuld, maar op basis van die uitkomst ga ik blijkbaar vlammen daar in Roosendaal... Daar zal ik dan maar op (moeten) vertrouwen!

1 opmerking: