zondag 13 juni 2010

Concentreren op het lopen

ASCHWIN:

De 18 km die ik vandaag heb gelopen verliep erg soepeltjes. En dat is lang geleden. De laatste maanden (na de marathon van Rotterdam) voelde ik bij mijn loopjes langer dan een uur toch (vaak achteraf) allerlei pijntjes, kwaaltjes etc. Nu heb ik de afgelopen tijd me vooral geconcentreerd op het kortere loopwerk, met aandacht voor de intervaltrainingen. Tevens wisselde ik mijn looptrainingen af met de fietstrainingen. En blijkbaar doet dat mijn lichaam goed. De training van vandaag liep ik in 1:26 uur met een gemiddelde hartslag van 149 bpm.

Nog een weekje lekker doortrainen en dan nog een weekje rustig aan en dan mag de halve marathon van Roosendaal wat mij betreft aanvangen. Ik heb er zin in!
Zoals al eerder gezegd, zal het nog een beetje te vroeg zijn om mijn PR van 1:26 uur daar aan te vallen. Ik zal blij moeten zijn met een eindtijd van 1:30 uur. De mooie verhalen die ik hoor en lees over de sfeer daar in Roosendaal op en rondom het parcours zal ik binnenkort zelf ervaren. Een eventuele verbetering van mijn PR zal ik moeten bewaren voor oktober, tijdens de halve marathon van Breda en/of Etten-Leur.

Doordat ik me nu toch aan het richten ben op het loopwerk, kan het fietsen even iets minder gebeuren. Een paar dagen na Roosendaal (op donderdag 1 juli) fiets ik 120 km in Rotterdam. Doel is om daar op een ontspannen manier lekker in een pelotonnetje mee te fietsen. Dit dan weer als voorbereiding voor mijn fietstocht over 300 km, van Zuiddorpe naar Den Helder in juli.

2 opmerkingen:

  1. hahaha beide dus vandaag de generale gedaan voor over 2 weken en dezelfde afstand, gaat idd goed momen daar in Roosendaal, wie weet komen we elkaar nog wel tegen!
    Gr
    Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tis net of ik in m'n eigen "dagboek" aan het lezen ben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen