maandag 28 juni 2010

Uitslag Roosendaal

ASCHWIN:

Op internet zijn ondertussen op verschillende lopersblogs en -websites mooie (heroïsche) verslagen te lezen van deelnemers aan de halve marathon van gisteren te Roosendaal. In de krant valt tevens te lezen dat er gelukkig geen ongelukken zijn gebeurd onderweg. Iedereen heeft dus verstandig gelopen óf vantevoren de verstandige keuze gemaakt om niet de 21, maar de 10 km te lopen. Ook het invoeren van tijdslimieten bij de verschillende doorkomstpunten heeft waarschijnlijk bijgedragen aan het voorkomen van ongelukken. Ongelooflijk vind ik wel dat enkele lopers die geconfronteerd werden met deze limieten (voor hun eigen veiligheid!) de vrijwilligers die hen daar op aanspraken, de huid vol hebben gescholden. Dit soort onsportief gedrag past niet! Iedere loper is vooraf immers op de hoogte gesteld van deze noodzakelijke maatregel.

Ondertussen is ook de uitslag van de wedstrijd gepubliceerd op de website van de organisatie. En uit de tijden in de uitslag blijkt wel hoe zwaar het is geweest. De tijden van mezelf en enkele andere lopers kennende, kan ik toch wel concluderen dat iedereen zo'n 10 minuten heeft moeten toegeven op de eigen PR's op deze afstand van 21 km.
Hierdoor is mijn tijd van 1:37:28 uur relatief gezien best een aardige eindtijd te noemen. Ik ben er zelfs mee op de 18e plek terecht gekomen binnen mijn categorie (202 starters). Mijn goed gevoel dat ik er gisteren na de wedstrijd aan overhield, wordt hier enkel maar door versterkt!

Hiernaast nog een foto die genomen is door de organisatie, vlak voor de finish. Ik heb al een beetje een stijve loopstijl, maar hierop lijk ik meer op een snelwandelaar dan een hardloper die bezig is met zijn eindsprint (wat daar nog van over was)!

2 opmerkingen:

  1. Netjes gelopen Aschwin. Had er graag bij geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aschwin, allereerst van harte proficiat met je kanppe prestatie in Roosendaal! Je hebt allereerst gewonnen van de Witte Kenianen en dat is al een prestatie op zich! Dan ook nog eens zo'n nette tijd in zulke omstandigheden. Tot slot nog bedankt voor de support afgelopen zaterdag en het compliment van Gijs!

    Tot een volgende,

    Marcel

    BeantwoordenVerwijderen