woensdag 2 juni 2010

Keniaanse dreigementen

ASCHWIN:

Dan denk je dat je een onschuldig webshopje opent met een aantal mooie zelfontworpen shirtjes en accessiores (waaronder, zoals je kon lezen gisteren, prachtige merchandise voor de lopers van de Witte Kenianen) en dan...

... word je door de (Wit) Keniaanse justitie achter je vodden gezeten! Of ik per direct het gebruik van hun logo wilde stopzetten.
Aangezien ik daar een beetje tegendraads van word, plaats ik hier dan toch nog maar eens hun (overigens mooie) logo:


Na een nachtlang zwaar onderhandelen (of meer: waarin ze dreigden gebruik te maken van oud-Wit Keniaanse martelmethoden, zonder het met zoveel woorden te zeggen overigens...) zijn we er dan toch uit gekomen. Zonder dat ze mij een haartje dienden te krenken ben ik uiteindelijk akkoord gegaan met hun eisen.
Wat zij overigens niet wisten was dat ik hun definiteve voorstel eigenlijk een heeeeeel goed voorstel vind (maar dat heb ik er niet bij verteld!).
Ze eisten dat ik de winst die werd behaald door onze webshop met de verkoop van de shirtjes met hun vlag erop per direct zou storten aan de (Zwart) Keniaanse organisatie SBNN.

Dus dat doen we, met alle plezier!

(Wat die Witte Kenianen overigens niet weten, is dat ik nog niet 1 shirtje met hun logo erop heb verkocht. Dus als ze SBNN echt een warm hart toedragen, dan kopen ze nu massaal een t-shirtje voor zichzelf en al hun Wit-Keniaanse landgenoten en sympathisanten!)

4 opmerkingen:

  1. het is normaal dat een gedeponeerd logo niet zomaar gebruikt mag worden, maarreuh ... was je niet al van plan om de opbrengst door te sluizen naar die witte zwarten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Overigens zijn wit Keniaanse martelmethoden beslist geen straf!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Geert: inderdaad.
    @Tom: ook inderdaad: misschien had ik het er op aan moeten laten komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie webshop en veel klanten hopelijk!.
    De noordzeefietsroute is een mooi plan en zover ik weet gaat er ook een watertaxi bij IJmuiden vanaf de zuidpier naar de noordpier, maar over de zeesluizen en langs Corus is ook een mooie route.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen