zondag 6 juni 2010

Niet vergeten: drinken!

ASCHWIN:

Het lekkere zonnige weer lijkt deze ochtend definitief voorbij. De hele ochtend is het al aan het miezeren. Jammer, want dat zomers weer van de afgelopen week maakt het buiten sporten natuurlijk zo veel uitnodigender.

Ik merkte wel dat ik er ook even aan moest wennen. De hartslag is tijdens de duurlopen in de volle zon al gauw veel hoger. Ook nadien wat langer last van zware benen.
Maar toch wel lekker getraind de afgelopen dagen. Een duurloop van 1:15 uur (donderdag) en een snelle fietstocht van 50 km met enkele uren later nog een rustig fietsrondje met het gezin van een kilometer of 30.

Wat ook weer even wennen is: de hoeveelheid vocht die je tijdens deze duursportuurtjes in de zon verliest, moet natuurlijk weer wel worden aangevuld. Misschien heb ik dat niet goed genoeg gedaan na mijn lange looptraining afgelopen donderdag, met als gevolg dat zware benen gevoel achteraf. Stelregel: elke kilo die je na je training bent kwijtgeraakt, moet je er in liters weer bijdrinken. Bij mij was dat afgelopen donderdag een verschil van 2 kg. En eerlijk is eerlijk: ik heb wel veel gedronken bij thuiskomst, maar zeker geen 2 liter.

Niet meer vergeten dus! Misschien dat dit tegeltje me helpt herinneren... (ook al heb ik het idee dat dit ook niet het allerbeste advies is!).

1 opmerking:

  1. Mooi advies maar ik zou het op water houden na het sporten om het verloren vocht bij te vullen....anders geen zware benen maar een zwaar hoofd!

    BeantwoordenVerwijderen