dinsdag 22 juni 2010

Summertime

ASCHWIN:

Er gaat niets boven sporten bij lekker weer! En de voorspellingen voor de komende dagen zien er wat dat betreft prachtig uit: alle dagen zon, temperaturen boven de 20 graden (oplopend tot 26 graden). Sommige lopers balen ervan om met dit weer een wedstrijd te lopen, maar eerlijk gezegd kijk ik met deze vooruitzichten al uit naar de halve marathon aanstaande zondag.
Ook mooi meegenomen: aangezien ik deze week de auto op het werk vrijwel niet nodig heb, zal ik (net zoals vandaag) elke dag heerlijk op het fietsje naar het werk kunnen rijden.

Ja, het is alweer de 22e juni: de zomer is nu dan toch echt begonnen! Vandaar een paar keer van hetzelfde (maar dan toch anders!). Volgens mij zo'n beetje het mooiste nummer ooit geschreven (door Gershwin). En dit zijn dan toch wel de mooiste uitvoeringen daarvan die ik ken (er zijn zo veel versies van gemaakt...).
Geniet: het is summertime!

Vooral bij die versie van Billy Preston moet je het volume hard zetten; heeeel hard...

Janis Joplin:



Billy Holiday:



Billy Preston:



Brainbox:

2 opmerkingen:

  1. Dan wil ik er graag nog eentje aan toevoegen,
    de surfversie: http://www.youtube.com/watch?v=IyxkwLKB-9w

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De versies zijn werkelijk ontelbaar. Heb je deze band gezien in 2009 op Pinkpop misschien?

    BeantwoordenVerwijderen