dinsdag 29 juni 2010

Nog twee nachtjes

ASCHWIN:

Nog twee nachtjes slapen en dan reis ik in alle vroegte af naar Rotterdam voor:


Vanavond voor alle zekerheid nog maar eens het fietsje inspecteren. Bandjes nog okay? Kettinkje nog op sterkte en schoon genoeg? Remblokjes in orde? Misschien nog even een poetsdoek erover heen laten gaan.

Het zal waarschijnlijk een behoorlijk drukke bedoening worden daar in Rotterdam. In totaal worden meer dan 10.000 deelnemers verwacht (op basis van voorinschrijving). Voor de 120 km kan er gestart worden vanaf 9:30 uur. Maar eerst moet ik nog even mijn nummer ophalen en het officiele wielershirtje. Wel zo leuk om daar dan ook in rond te rijden (zoals waarschijnlijk de meesten zullen doen). Ook al zal er enigszins gespreid gestart worden, ik zal zeker in een van de grootste pelotons van Nederland meerijden. En dan met nog allemaal 'teamgenoten' ook...!

Door de helicoptercrash van afgelopen weekend leek het er even op dat er een en ander afgelast zou worden. Maar gelukkig heeft de organisatie toch besloten om deze officiele openingsactiviteit van de Tour de France te laten doorgaan.

Bij het laatste nieuws op de website van de tocht valt trouwens onder andere het volgende te lezen:

Bekende (oud-)wielrenners als Jan Janssen (Tour de France winnaar), Harm Ottenbros (wereldkampioen en diverse Tours), Huub Zilverberg (etappewinnaar Tour), Frits Pirard (etappe winnaar Tour), Jac van Meer ( Tourrenner), Aad van den Hoek (Tourrenner), Kees Bal (Winnaar Ronde van Vlaanderen en Tourrenner), Ludo Delcroix ( België en winnaar etappe Tour), Herman Beijsens ( België en diverse Tours), Danny Stam en Robert Slippens (Oud-zesdaagse duo met vele overwinningen) en Bobbie Traksel (Renner Vacansoleil en winnaar Kuurne-Brussel-Kuurne 2010) komen aan het vertrek. Ook oud-olympisch schaatskampioene Marianne Timmer, de marathonschaatsers Kurt Wubben en Joost Juffermans en de huidige Olympisch kampioene snowboarden Nicolien Sauerbreij hebben zich ingeschreven.

Start vindt plaats op het terrein van het Feyenoord stadion en de finishlijn is getrokken bij een groots ingericht feestterrein bij Ahoy.

Bij de temperaturen die de weersvoorspelling laat zien (> 28 graden Celcius), geef ik met deze sportactiviteit een mooi tropisch vervolg aan de halve mararthon van afgelopen zondag! Misschien went het wel...
Maar goed, het blijft natuurlijk wel altijd opletten met dit weer. En juist het feit dat het nog maar van afgelopen zondag is geleden dat ik een behoorlijke inspanning heb geleverd bij dit soort tropische weersomstandigheden, heeft me logisch doen besluiten om gisteren, vandaag en morgen me heeeeeeel erg rustig te houden. Geen training op de fiets, niet hardlopen. De enige beweging die ik in deze tussendagen heb gehad was gisteren: op de gewone fiets, lekker rustig, fietsend naar het werk en terug. Het heeft de stijfheid van afgelopen zondag een beetje doen verdwijnen; vandaag heb ik gelukkig nergens meer last van. Enkel maar zin om te fietsen... een rondje van 120 km of zo!

3 opmerkingen:

  1. Alvast veel plezier in het grootste peletoon van Nederland...benieuwd naar je verslag!

    Gr
    Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zondag ga ik naar de Ronde kijken wanneer die door België trekt ... ben je er dan nog bij, dan zal ik extra hard voor je roepen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Go go Aschwin...
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen