donderdag 17 juni 2010

Gebruik je kop: helm op!

ASCHWIN:

De KNWU is gestart met een campagne om het gebruik van een wielrenhelm te stimuleren, ook door niet-wedstrijdrijders. Ik heb er eerlijk gezegd zelf ook een handje van om bij warm weer de helm niet op te zetten. Stamt denk ik nog uit de periode dat ik zelf wedstrijden fietste, in de jaren '80. Een helm zette je toen eigenlijk alleen op tijdens de wedstrijden; tijdens trainingen zag je toen vrijwel niemand met helm op rijden.

Het valt me op dat er tegenwoordig door 90% van de wielrenners/toerrijders een fietshelm wordt gedragen. Sterker nog: je valt eigenlijk op als je zonder rijdt! En dat is natuurlijk een goede ontwikkeling.

Dus die campagne van de KNWU is dan bedoelt voor die laatste 10%, waar ik dan af en toe ook toebehoor. Onderstaand filmpje is dan ook mede bedoeld om mezelf van de noodzaak te overtuigen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten