zondag 14 augustus 2011

Fisherman's Friend Strongman Run te Antwerpen

ASCHWIN:

Wat een knotsgekke hardloop-/survivalwedstrijd was dat in Antwerpen! Ik heb er met volle teugen van genoten. Het miezerweertje kon de pret niet drukken; eigenlijk maakte dat het geheel enkel maar leuker en spectaculairder. Rennen, klauteren, glibberen, (touw)klimmen, glijden, kruipen: ik heb het gisteren allemaal gedaan.

Het parcours van 13 km met in totaal 25 hindernissen die overwonnen moesten worden lag in de oude havens van Antwerpen. Gedeeltelijk door een park, gedeeltelijk langs de Schelde. De sfeer tijdens de wedstrijd was opvallend goed. Je merkte dat de meeste deelnemers niet goed wisten wat hen te wachten stond. Iedereen was toch wel een beetje huiverig en zenuwachtig.
Die sfeer was tijdens de wedstrijd zelf ook goed te merken. Bij de hindernissen gingen deelnemers elkaar spontaan helpen om ze te overwinnen. Een zetje onder je kont en je had er weer eentje bedwongen; een hand onder je arm en je stond weer op je benen tijdens een modderige klimpartij.

Veel foto's heb ik nog niet van de wedstrijd zelf. Ook de uitslag is nog niet bekend bij mij. Wel heb ik het vermoeden bij de eerste 100 geëindigd te zijn van de ongeveer 1.700 deelnemers. Ik plaats de uitslag en het precieze aantal deelnemers nog wel later op de weblog. Evt. ook nog wat aanvullende foto's. Want de fotografen konden hun lol op! Waarschijnlijk zal er ook nog een filmpje van de wedstrijd verschijnen op http://www.strongmanrun.be/ .

Hier toch alvast een paar foto's:

In gesprek over één van de hindernissen in het startvak

Bij witte pijl in het startvak

Na het touwladdernet kom ik boven op de containers

En zo ziet een 'Strongman' er uit na de finish: modderig en 10 jaar ouder...!

Een toepasselijk t-shirt voor elke deelnemer

Als het volgend jaar opnieuw wordt georganiseerd, dan ben ik zeer zeker weer van de partij. Al hoop ik wel dat de organisatie dan verlost is van de zogenaamde kinderziektes. Het inchecken en afhalen van de chip+nummers verliep dramatisch slecht. Hierdoor moest de start met een half uur worden uitgesteld. Ook de geluidsinstallatie bleek niet te werken. De Belgische sportcommentator Carl Huijbregts moest zich behelpen met een megafoon en ook de beloofde opzwepende muziek (met o.a. DJ's van de Antwerpse discotheek de Noxx) was nergens te horen. Gelukkig was er nog wel een band met live-muziek die de 'ambiance' er bij start/finish nog een beetje inbracht.
Wat betreft de afstand van 13 km: dit kan nooit kloppen. Ik weet mijn tijd nog niet, maar als dit 13 km was, dan moet ik van deze hobby toch maar eens mijn beroep gaan maken...! Ik schat dat ik na een 45 à 50 minuten klaar was met deze wedstrijd. Van zo'n tijd over deze afstand droom ik zelfs nog niet eens op de weg, laat staan door de modder en over allerlei hindernissen!
Ook de uitslag is tot op heden nergens te vinden. Op de website http://www.strongmanrun.be/ is geen link te vinden. Maar ik zal 'm hopelijk een dezer dagen wel ergens op internet kunnen opsporen...



3 opmerkingen:

  1. Hoi Aschwin,

    Mooi foto`s, leuk verslag, knap gedaan.
    Gaaf hoor !!

    Groeten,

    Angelo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,

    Ik ben die gozer met zijn baard en zijn staart die bij de start met je stond te praten. (zie je startfoto met pijl) Heb je de uitslag al gevonden? Je bent 51e op 44'45" mooi gedaan!
    Ik ben 171e op 53'20"

    mvg,

    Renaat

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé Renaat! Was mooie wedstrijd hè. Leuk dat je me via de blog gevonden hebt.

    BeantwoordenVerwijderen