donderdag 25 augustus 2011

Test van de armband

ASCHWIN:

Het was alweer enige tijd geleden dat ik had geskeelerd. Maar gisteren na het avondeten leek het mij er ideaal weer voor: lekkere temperaturen en windstil.
Daarnaast wilde ik mijn armband voor de iPhone eens uitproberen. Deze band zorgt ervoor dat ik mijn gps-tracker kan gebruiken onder het sporten zonder dat ik de iPhone kwijt moet in een sportbroekje; en dat sport toch écht wel een stukje comfortabeler.

De Belkin armband

De armband werkte prima. In het begin moet je even wennen aan het feit dat er iets rond je arm gebonden zit, maar zeker bij het skeeleren (waarbij je linker arm toch vrijwel constant op je rug ligt) was dit zeker geen probleem. Maar een ander probleempje bleek ik wel te hebben: ik had wat in de instellingen van RunKeeper veranderd, waardoor ik aan het eind van mijn 18 km-rit helaas geen gegevens meer voorhanden had... Beginnersfoutje dus!

RunKeeper-interface

Maar goed, het skeeleren zelf ging als nooit tevoren. Het is net als met schaatsen: als je het eenmaal onder de knie hebt, dan hou je die slag wel goed, ook al gaat er een jaar overheen voordat je weer eens de schaatsen kunt onderbinden.

Een groot nadeel van het skeeleren gisteren: de fietspaden waren nog niet opgedroogd, waardoor het af en toe erg glibberig was tijdens het afzetten. Alsof je schaatst op érg botte schaatsijzers. Een ander nadeel van gisteren waren de (naakt)slakken. Het leek wel alsof ze afgesproken hadden om na de regenbuien met z'n allen uit de graskant te komen om te gaan liggen drogen op het warme asfalt van de fietspaden...! Een waar slagveld maakte ik ervan. In het begin probeerde ik er nog naast te sturen/rijden, maar er was geen beginnen aan. Het werd er enkel maar glibberiger van...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten