zondag 21 augustus 2011

Test van gps-app RunKeeper

ASCHWIN:

Eigenlijk had ik gisteren het plan opgevat om deze ochtend met de racefiets een flink stuk te gaan fietsen om de gps-app 'RunKeeper' op mijn iPhone te testen.

Maar dit weekend zijn het ook de Boekweitfeesten in ons dorp. En het plan om 'eventjes' wat te gaan drinken op het dorpsplein, liep natuurlijk (zoals elk jaar weer...!) op iets anders uit. Dat 'eventjes' duurde veel langer dan gepland, met als gevolg dat ik door de gezelligheid pas laat in de nacht mijn weg naar huis zocht...

Dus: deze ochtend geen fietsroute fietsen, maar lekker mijn roes uitslapen. En als alternatief besloot ik deze middag dan maar een rondje te gaan hardlopen met de iPhone op zak.

Hieronder zie je de gegevens die via RunKeeper zijn geregistreerd en weergegeven. Ik moet er bij opmerken dat de eerste 2 minuten eigenlijk niet meegeteld moeten worden, aangezien ik mijn schoenen nog moest aandoen en de app al had gestart. Niet zo handig, maar goed...

(klik voor vergroting)

Zoals je kunt zien werkt het prima. Snelheid, afstand, calorieverbruik, hartslag (handmatig ingevuld met Polar-gegevens bij aankomst) hoogteverschillen én de route worden prima weergegeven. Onderweg moest ik eigenlijk nog wel even om mijn eigen dommigheid lachen; want tijdens het lopen hoorde ik iemand praten. Ik keek achter me om te kijken of ik werd ingehaald door fietsers. Maar niemand was te zien. Een vijftal minuten later hoorde ik het weer. En weer keek ik om me heen. Ik dacht nog even dat het mensen waren achter een dijk waar ik langs liep. Pas toen het de 3e keer te horen was en ik even goed probeerde te luisteren wat ze zeiden, hoorde ik: 'You have ran 3 km's now. Your average pace is 4:50 p/km'. Ja, je raadt het natuurlijk al: die stem kwam uit mijn zak waar mijn iPhone in opgeborgen zat...

Niet verder vertellen hè!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten