zondag 7 augustus 2011

Leuk sportgadget!

ASCHWIN:

Ik was me aan het oriënteren voor de aanschaf van een nieuwe sporthorloge. Tot op heden heb ik altijd met Polar-horloges gesport. Met dit merk heb ik tot nu toe erg goede ervaringen. Maar...

Om met een Polar-horloge ook over de gps-gegevens (afstand, snelheid, route) te beschikken, moet je zo'n foot-pod aanschaffen die je aan de buitenkant van je schoen vastmaakt. En dat vind ik helemaal niets, om eerlijk te zijn.

Dus ben ik aan het rondkijken naar een horloge dat naast de normale sporthorloge-features ook de hartslaggegevens én de gps-gegevens in zich verenigd. En als laatste wil ik ook nog eens dat het horloge er een beetje goed uitziet; ik draag mijn sporthorloge eigenlijk altijd ook als doordeweeks horloge.
Vanwege die laatste wens viel tot op heden het merk Garmin af. Zo'n enorm vierkant beeldscherm aan je pols zie ik niet zitten. Maar Garmin heeft een nieuwe: de Garmin 410. Die is een stuk compacter, maar ook een beetje saai om te zien. En, niet onbelangrijk: verschrikkelijk duur (vanaf € 340,-)!


Garmin : Forerunner 410 bundel HRM
Garmin Forerunner 410

Toevallig kwam ik op internet nu ook de nieuwe Nike sporthorloge tegen. Dit horloge is in samenwerking met TomTom gemaakt en heeft naast de normale sporthorlogefuncties, de hartslagmeter nu ook de gps-verbinding in zich. En: het horloge ziet er werkelijk prachtig uit, zoals eigenlijk altijd alles bij Nike er zeer gelikt uitziet. En de prijs? Ik kwam 'm op internet tegen voor € 150,-. Dat is meer dan de helft goedkoper dan de Garmin!

Nike+ Sportwatch GPS

Aangezien dit horloge nog maar pas op de markt is, weet ik nog niet zo goed hoe de reviews zijn. Kan het de kwaliteit van Garmin of Polar evenaren? Geen idee. 
Ik hou het de komende periode even in de gaten; mijn Polar kan nog wel eventjes mee. En: mijn verjaardag laat nog een paar maanden op zich wachten...

Hier nog een promotiefilmpje van de Nike+ Sportwatch GPS.



Als je overigens nog goede tips of ervaringen hebt betreft deze (of andere) sporthorloges, dan zou ik het graag van je horen.

1 opmerking:

  1. het nadeel van de nike watch zijn:
    * niet de mogelijkheid om snelheid in km/u te tonen
    * puur gericht op lopen (niet de mogelijkheid om cadens/power meters te koppelen)
    * niet de mogelijkheid om gps parcoursen na te lopen

    Verder wel een heel mooi horloge natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen