zondag 28 augustus 2011

Onverwacht lange duurlooptraining

ASCHWIN:

Na gisteren een hele dag in de Efteling te hebben rondgeslenterd voelden mijn benen aan alsof ik gisteren serieus getraind had. Toch wilde ik vandaag een stuk gaan hardlopen. Ik zou wel zien hoe het zou gaan; onderweg zou ik bepalen hoe lang en hoe ver ik zou lopen tijdens deze training.

Maar al na een minuut of vijf was ik het zware gevoel in mijn benen kwijt. En tegen de wind in liep ik richting Zelzate. Daar aangekomen besloot ik om langs het kanaal achterlangs Westdorpe te lopen. Op dat moment wist ik dat dit een lange duurlooptraining ging worden.

Uiteindelijk liep ik meer dan 20 km. Misschien niet ideaal met het oog op de 10 km-wedstrijd van as. woensdag in Terneuzen, maar ja, ik had er gewoon zin in... Met het oog op de halve marathons die er ook nog aankomen (september en oktober) kan het in ieder geval geen kwaad om mijn weekgemiddelde wat betreft de te lopen kilometers wat op te schroeven.

(klik voor vergroting)


1 opmerking:

  1. Hey Aschwin,

    Mooi training weer!! Gewoon doen waar je zin in hebt kan goed uitpakken hoor. Stond wel een stevig windje hé denk dat het zelfs goed merkbaar was tijdens het lopen. Ik heb maar een streep gezet door de kreekloop, komt toch nog iets te vroeg voor mij. Wellicht treffen we elkaar eens tijdens een ander wedstrijdje.

    Groeten,

    Angelo.

    BeantwoordenVerwijderen