zaterdag 10 oktober 2009

Clingse Bosloop 2009

ASCHWIN:

Vandaag organiseerden mijn collega's Marc en Steffen (Steunpunt Sport en Bewegen van SWH) in samenwerking met de Hulsterse atletiekvereniging RKHAV de Clingse Bosloop. Er kon gekozen worden voor de afstanden 3 km of 7,5 km. Tevens werd er nog een estafette georganiseerd van 4 x 1,5 km.
Eerst was Gijs aan de beurt. Pien had besloten dat die 3 km toch nog even te veel van het goede zou zijn voor haar. Ze wachtte tot de estafette.


Start van de 3 km

Ook voor Gijs was dit een behoorlijk lange afstand. Hij had in ieder geval nog nooit een wedstrijd over zo'n afstand gelopen, laat staan door het modderige bos van Clinge. In die zin was deze loop ook zeker als veldloop te klasseren (99% onverhard). Maar Gijs liep ontzettend knap. Misschien dat hij zelf nog een verslagje op deze blog zal zetten. De uitslag en de tijd van zijn wedstrijd volgt later nog.

Linda en ik konden aan de slag bij de 7,5 km, die na de 3 km van start ging. Linda liep weer erg sterk en kwam na 40 minuten over de eindstreep. Het was haar eerste loopje ná haar halve marathon van vorige week zondag. Dat viel dus niet tegen.


Kop van peloton op 7,5 km

Ikzelf kwam al vanaf de start vooraan te zitten. De eerste 2 km liep ik in het spoor van de koploper op de tweede plek. We liepen uiteindelijk in een kopgroepje van 5 personen. Het ging voor mijn gevoel eigenlijk al vanaf het begin nét iets te hard, maar besloot toch aan te klampen. Ik zou wel zien waar het schip zou stranden. Na die eerste 2 km liet ik me naar de laatste plek van ons kopgroepje zakken. Totdat ik merkte dat één van de lopers het moeilijk kreeg na zo'n 4 km. Hij liet een gat vallen en samen met één van de andere lopers passeerden we hem snel om de eerste 2 lopers niet kwijt te raken.


Kopgroep van 7,5 km

De loper die vanaf de start de leiding had genomen liep nog steeds onverstoorbaar op kop. Hij en de tweede loper liepen uiteindelijk toch bij mij en mijn medeloper weg. En na zo'n 6 km moest ik ook hem laten gaan. Ik bleef vervolgens zo'n 50 meter achter de eerste drie aan hobbelen en zag voor me ook de kopgroep uit elkaar slaan. De eerste twee waren reeds te ver voor me uitgelopen, maar de derde loper zat er naar mijn idee behoorlijk doorheen. Vandaar dat ik alles op alles zette om het gat te dichten. In de laatste meters kwam ik nog héél dicht bij (op zo'n metertje of 5), maar zag hiermee toch een podiumplaatsje aan me voorbij gaan.
Ondanks de zompige en modderige ondergrond toch nog een gemiddelde snelheid van precies 15 km/uur gehaald. Zeker met de marathon in het vooruitzicht ben ik daar toch wel heel tevreden mee.

Maar dit was een heerlijke loop met in totaal zo'n 100 deelnemers (verdeeld over de verschillende afstanden). Goed georganiseerd en vooral ook rondom de loop een gezellige sfeer. Volgend jaar ben ik weer van de partij!

Supporters



Hulst was in beweging!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten