zaterdag 31 oktober 2009

De naweetjes van de marathon

ASCHWIN:

Zowel in de Ardennen, als ook vandaag tijdens mijn looptrainingen, heb ik sinds de Amsterdam Marathon van twee weken geleden, last van knie- en heupaanhechtingen. Precies ja, zoals je ook tijdens mijn verslag van die marathon kon lezen, waren dat exact ook de punten die me na 25 km opbraken in Amsterdam.

Het lopen tijdens mijn trainingen ná de marathon geven na een half uur lopen dezelfde klachten. Zo rond een minuut of 25 voel ik rondom de knieën een zeurend gevoel optreden op de plekken van de peesaanhechtingen (aan binnen- en buitenkant van de knie). Iets later gaat ook mijn rechterheup 'zeuren'. Als ik dan verder loop gaat het zeurend gevoel tussen de 30 en 45 minuten over in pijnscheuten.


Naar mijn idee heeft het puur te maken met de naweetjes van de overbelasting van twee weken geleden. Ik zal het dus rustig aan moeten doen in de voorbereiding op de Zevenheuvelenloop van 15 november as. in Nijmegen.

Maar het goede nieuws is dat ik tót 30 minuten heel gemakkelijk en soepel loop. De nieuwe schoenen bevallen me goed. En de snelheidstraininkjes gaan me ook uitermate gemakkelijk af. Gewoon even wat minder duurlopen inplannen en genieten van de komende half-uur-loopjes!
Eigenlijk ook wel eens fijn na al dat lange afstandsgedoe van de afgelopen maanden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten