dinsdag 26 januari 2010

Alternatieve Elfstedentocht

ASCHWIN:

Terwijl ik dit bericht schrijf, zit ik met een schuin oog naar de live-beelden op de internetsite van de Weissensee te kijken naar de (veelal) Nederlandse schaatsers die aan het finishen zijn tijdens de Alternatieve Elfstedentocht voor toerrijders. Aan de beelden te zien is het een zware versie van deze tocht. Veel sneeuw en wind.
Ook een aantal Zeeuws-Vlamingen trotseert daar op het ogenblik dit barre weer om de schaatstocht over 200 km te volbrengen.


De routekaart op de Weissensee


1.100 deelnemers stonden vanochtend om 7:00 uur in het donker klaar voor de start


Na één ronde op de Weissensee is het al licht geworden

En nu ik deze laatste foto heb geplaatst, hoor ik de speaker zeggen 'Daar komt Mark Broekhoven. Mark Broekhoven uit Vogelwaarde!' En ik zie 'm net nog onder het finishdoek door schaatsen, in z'n eentje, om te beginnen aan z'n laatste ronde van 20 km. Over een uur zal hij dan hopelijk finishen.

(een uurtje later:)
Zojuist is hij gefinisht, samen met Dennis Vlassenrood. Wat een klasse van Mark. Karin kan trots zijn...!
Met een gemiddelde van 18 km/u is hij 10:45 uur onderweg geweest...!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten