zondag 17 januari 2010

Opbouw van de duurtraining

ASCHWIN:

De start van de wekelijkse duurlopen ter voorbereiding van de marathon in april (Rotterdam) is eigenlijk vandaag pas voor mij begonnen. Eigenlijk startte mijn schema op 1 januari, maar door de verkoudheid/griep die ik de eerste helft van januari heb ondervonden, heb ik het nu pas aangedurft om een wat langere duurloop in te plannen. Vanmorgen in een heerlijk zonnetje 71 minuten gelopen in een rustig duurlooptempo.
Volgende week staat er een 90 minutenloop op het programma voor het weekend. Op die manier bouwen we het een beetje op. Doordeweeks afgewisseld met wat kortere loopjes, wat intervaltraining en af en toe de een rit op de racefiets.
Met nog 83 dagen te gaan, is nu voor mijn gevoel de voorbereiding voor Rotterdam pas echt begonnen!


En Linda zit overigens ook heel goed op schema. Loopt de laatste tijd zelfs vaker dan ik. Misschien ook voor haar een halve marathon in maart (Axel)?!

Overigens: morgen is ze jarig!

2 opmerkingen:

  1. Linda
    Wij willen ke alvast een hele fijne verjaardag toewensen!
    Natuurlijk ook heel veel succes met het opbouwen van je looptraining,en eventueel op naar de halve marathon in maart!
    Nogmaals PROFICIAT!!!!!!!!!!!!!!!!
    Allemaal een leuke dag.
    Harry en Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook jij bent exact op tijd klaar om de voorbereiding voor R'dam op te bouwen. Maak er een leuke dag van morgen!

    BeantwoordenVerwijderen