maandag 25 januari 2010

Onverwachts een halve marathon

ASCHWIN:

Zomaar een maandag in januari. Het weer is druilerig, somber en het voelt behoorlijk koud aan (0 graden Celcius). Maar... ik was vandaag op tijd terug van mijn werk en heb mijn hardloopschoenen aangetrokken bij thuiskomst om op een rustig tempo een halve marathonafstand af te werken. Met een lage hartslag (gemiddeld 138 bpm) liep ik in 1:48 uur de 21 km. En dat valt me toch zeker niet tegen. Naast het feit dat deze duurlooptraining onverwacht kwam, ben ik het meest tevreden over het uitblijven van mijn gebruikelijke klachtjes van het afgelopen half jaar bij de wat langere duurloopjes. Zowel de rechterheup als ook mijn linker knie lieten zich niet gelden. Niet te vroeg juichen, maar dit biedt toch perspectieven.

En zo draaide deze sombere maandag toch nog uit op een dagje dat eindigt met de zon aan de horizon!


2 opmerkingen:

  1. Dat zijn de mooiste. Niet gepland en zonder problemen "effe" een halve lopen. Dat geeft de burger moed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er goed uit Aschwin. Succes met de trainingen en hopelijk tot op een wedstrijd!

    Gr. Marcel M.

    BeantwoordenVerwijderen