zondag 31 januari 2010

Productief trainingsochtendje

ASCHWIN:

Vandaag was het een productieve trainingsochtend in huize van den Abeele. Linda was al vroeg vertrokken voor haar duurloop van 15 km. Voor haar was het alweer enige tijd geleden dat ze een dergelijke afstand had gelopen. Maar het ging haar vrij gemakkelijk af.
Ikzelf vertrok iets later (een beetje moeite met opstaan...) om mijn tweede halve marathonafstand van deze week te lopen. Net zoals afgelopen maandag had ik me voorgenomen om het erg rustig aan te doen qua snelheid. Toch liep ik wel iets sneller dan maandag. Na 1:48 uur kwam ik terug thuis met een gemiddelde hartslag van 141 bpm.

Ik merk dat ik conditioneel wel in orde ben. Mijn lichaam daarentegen laat af en toe wel wat pijntjes en steekjes voelen. Met deze snelheid is het geen probleem en kan ik gewoon lekker doorlopen, maar zodra ik een beetje versnel krijg ik last van de aanhechtingen aan de binnen- en buitenkant van mijn heupgewricht. Vandaar dat ik enige tijd geleden gestart ben met rek- en strekoefeningen voor de heup. Ik hoop dat dit op de lange termijn gaat renderen. Op deze manier zouden de pezen wat moeten worden opgerekt.
Met andere woorden komt het er op neer dat de afstanden van de duurlopen op zich niet zo'n probleem lijken te zijn. Ik zal met name moeten investeren in het stapsgewijs opbouwen van mijn snelheid zonder blessures op te lopen...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten