vrijdag 19 februari 2010

Goed medicijn

ASCHWIN:

Vanwege mijn werk mocht ik gisteren maar liefst 470 km in de auto vertoeven... Bij thuiskomst voelde ik me stijf, had hoofdpijn van het autorijden en het té veel aan koffie. Pas laat zat ik dan ook met een 'katerig' gevoel thuis op de bank.
Mijn lichaam wilde eigenlijk maar één ding: een paracetamol en vroeg naar bed.

Maar ik had me 's ochtends voorgenomen om 's avonds nog een klein half uurtje wat intervaltrainingen te doen. En daar zorgde de loopband weer voor een oplossing. Naar buiten gaan, in het donker en de kou, dat was écht te veel van het goede. Maar even mijn gympen aantrekken om een intervalprogrammatje van 25 minuten af te werken binnenshuis, dat kon ik nog nét opbrengen.

In het begin dacht ik nog: 'Is dit wel verstandig? Zou ik niet beter lekker onderuit gaan zitten op de bank?'. Maar na een minuutje of 10 merkte ik dat de hoofdpijn aan het verdwijnen was, de stramheid uit mijn benen verdween en ik toch wel lekker begon te lopen.

Toen het programma afgelopen was, voelde ik me veel fitter dan daarvoor. Ik ben uiteindelijk niet veel later toch op tijd naar bed gegaan, maar wel met een veel beter lichamelijk gevoel dan dat ik gehad zou hebben zonder deze training.

Een goed medicijn, zo lijkt me.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten